Kalorifri dessert

Nå dere, nå har roen senket seg over leilighetenen og jeg begynner endelig å få hvilepuls igjen. Helgen er her, og jeg kan ikke huske sist jeg gledet meg så til helg. Jeg dro rett fra praksis på sykehuset og hjem til familien og der har jeg kost meg i hele ettermiddag. Nå er jeg vel hjemme i leiligheten, og har endelig tid til å sette meg ned å oppdatere dere. Denne herlige saken har jeg nemlig gledet meg til å dele med dere. Det er noe så godt, og enkelt som bringebær gelé med vaniljekrem. 

Geléen er så og si kalorifri, det er kun et kaloriene fra gelatinpulveret og det utgjør 1,5 kalorier pr 100g. Skjønner dere eller? Dette er basicly kalorifritt. Jeg har valgt å toppe noen med vaniljekrem laget på vaniljeprotein, vann og litt sukrin, og noen med frisk vannmelon i terninger.

Slik gjør du:

Rør ut en pose gelatinpulver i litt vann, og la det svelle, i mellomtiden varmer du opp 1 liter vann, og tilsetter fun light bringebær sagt. Jeg slomper alltid, men hell på ca dobbelt så mye sagt som du ville brukt hvis du skulle drikke den. Altså slik at den blir sterkere enn du ville likt å drikke den. Rør inn gelatinpulveret i saften, og hell det over i glass eller en bolle. Sett i kjøleskap til den stiver. Et smart tips er å sette den i kjøleskap over natten, da er du garantert frisk og deilig gele neste dag. 

Så ikke dette fristende ut? Dette er en genial hverdagsdessert, og en reddende engel når søtsuget melder seg på dager hvor du kanskje ikke hadde planlagt å spise sukker og usunnheter. Løp og kjøp gelatinpulver/gelatinplater og saft, så kan du lage kalorifri dessert klart til mandagen. Enn så lenge synes jeg vi skal nyte helgen, og spise akkurat det vi har aller mest lyst på. Helg er helg! 

 

Smiiiil Maren 

8 kommentarer

Siste innlegg