Morning Yoga

God morgen. Klokken er straks 07, og jeg er klar for å dra på tidligvakt på sykehuset. I dag har jeg startet dagen med et par yoga og streching øvelser, og det føles bare så godt. Oppskriften på energi på morgenen for meg er to kopper kaffe, litt tøy og bøy, og litt hodestående. Mase blod til hode, og en hel haug av energi. 


Jeg har som sagt jobbhelg, men med tidligvakt er jeg ferdig 15.30, og det er fremdeles masse igjen av dagen. Jeg håper å få kommet meg ut en tur i skogen etter jobb. Det er meldt strålende sol og opp mot 18 grader i Kristiansand i dag. Den værmeldingen sier meg bare en ting – ut på tur! Nå har jeg pakket med meg turklær på jobb, og satser på å dra rett ut på tur. 

Ellers gleder jeg meg til å ha fri i kveld og kose meg. Jeg har lyst å lage noe ekstra godt i dag, og skal surfe gjennom diverse matblogger for inspirasjon. Mine favoritter på matblogging er uten tvil Trines matblogg, Kristine Weberog Linda Stuhaug. Så har dere ikke besøkt de tre flotte bloggene, så anbefaler jeg å titte innom dem for en hel haug av inspirasjon og matglede. 

Ha en super herlig lørdag dere, og del mer enn gjerne lørdagsplanene deres med meg i kommentarfeltet. Jeg liker så godt å se hva dere holder på med, jeg synes det er en så fin måte å bli kjent med dere på. 

 

Smiiiil Maren

22 kommentarer
    1. God morgen – jeg sjekket værmelding i går – fint vær – derfor ble det vekkeklokke på KL 0600, skal lese til KL 1100 -,deretter er det ut på tur og bare fri resten av helga

    2. I dag skal jeg til Bergen. Hovedgrunnen er at jeg skal løpe Knarvikmila på søndag. Jeg gruer meg skikkelig! Din helg hørtes ihvertfall bra ut 🙂

    3. Ha en strålende lørdag Maren!
      Har du meldt deg på NordicFitcamp reisen til MArbella i juni eller juli til sommeren 2016?
      Igår meldte jeg meg på reisen til Thailand i mars 😀 gleder meg!!!

    4. Så god du er som greier å komme deg opp før tidligvakt og trene! Jeg er somregel helt zombie når vekkerklokken ringer 06. Må si jeg ble imponert når jeg så deg i regnet utenfor sykehuset tidligere i uka😊 Hilsen sykepleieren!

    5. Å stå på hodet funker nesten bedre enn kaffe for meg! Blodet suser til hodet og jeg blir fylt med ny energi! I eksamensperioden står jeg faktisk på hodet hver time for å holde konsentrasjonen og energien oppe. Hodestående er virkelig undervurdert!
      Håper du får en fiiin helg tross jobbhelg 🙂

    6. God morgen spreke Maren!
      Siden det er fri fra alt som har med sykehjem å gjøre og det regner ute i dag, blir det mye lesing inne og bare kose seg å slappe av! På’n igjen med en treningsøkt i morgen 🙂 yoga på morgenen så veldig deilig ut! Ha en fin dag videre 🙂

    7. Etter en hektisk uke har lørdagen startet på en rolig måte med å sove lenge, lese nyheter og blogger i sengen og sitter i skrivende stund og brunsjer rundstykker med egg, kaffe og smoothie. Straks bilder det noen timer med skolearbeid og taco og kino med min søster og bestevenninne i kveld! Både avslappende og produktiv lørdag, slik jeg liker det!!
      God helg og god vakt på jobb <3

    8. Familien min kommer for å besøke meg i Lillehammer, er en måned siden jeg flyttet hit så jeg skal vise de byen osv. Blir kjempekoselig med familiekos <3 Ha en riktig god helg 😀

    9. Du er så fin Maren, blir veldig inspirert av deg! Jeg skal å prøve ut å stå på hode en tidlig morgen.
      Idag sto jeg opp tidlig, til tross for fri og lørdag, og bakte frokostrundstykker, etterpå var det avsted på trening og nå er det lesing. Ikveld blir det kosekveld med kjæresten og god mat.
      Ha en fin dag videre spreka!

    10. Startet faktisk gårsdagen med å gå ut i Oslomarka med ei veninne. Vi gikk til en ubetjent hytte og har tilbragt natten der, og gikk tilbake igjen i dag etter frokost! Herlig med hytte uten strøm og vann, stearinlys, peiskos, vin, real turmat og litt godis i skåla! Norsk natur er fantastisk!

    11. Ville bare starte med å si at jeg har blitt veldig fan av bloggen din og du er ekstremt flink til det du driver med❤️
      Jeg har de siste månedene blitt helt avhengi av å telle kalorier, jeg får i meg Ca 1200 kalorier daglige og med tanke på at jeg forbrenner rundt 300-500 kalorier daglig vet jeg egt selv at jeg får i meg for lite. Jeg veier meg etter hvert eneste måltid og om jeg veier mer enn det jeg ønsker blir det ofte en treningsøkt på en treningsfri dag.
      Jeg lurte på om du hadde noen tips eller råd om hva jeg kan gjøre? Hadde satt så utrolig stor pris på det. Jeg har heller ikke hatt mensen på 3 måneder og begynner og tenke på om dette er grunnen. Vil så gjerne komme meg ut av dette og leve et sunt liv, er også en jente som er glad i mat. Men da man har kommet i den sirkelen er det vanskelig og komme seg ut.
      Klem❤️

    12. Hei! Jeg lurte på hvor kjøper du questbarene dine? Hvilken smak kjøper du og hvilken syns du ikke er god? Hva koster de? Å sparer du å kjøpe på nett? I hvilken sammenheng spiser du de? Er det nok å spise en etter trening? Takk for svar 🙂 🙂

    13. Kathrin: Bestiller på iherb eller Proteinfabrikken. Alltid cookies & cream, og enten smores eller cookie dough. Ja sparer nok en god del på nett ja. Spiser dem som kos, snacks, mellommåltid, før/etter trening. Ja rett etter trening er det nok, men da må du ha et ordentlig måltid ikke lenge etter. 🙂 🙂

    14. takk :). hva mener du med “ikke lenge etter” når det er snakk om å spise en bar etter trening og så ha et måltid etter det igjen?

    15. bruker du noe proteinpulver, evt hva og hvor kjøper du det? hvordan bruker du det?… så lurer jeg på hva du spiser etter trening og hvor lenge etter trening inntar du måltidet?

    16. For noen dager siden somlet jeg meg endelig til å kjøpe shapeup nummeret med deg på fremsiden! Og dette høres kanskje rart ut, men jeg er så stolt av deg! Enda jeg ikke kjenner deg – selv om det føles sånn ut siden jeg har lest bloggen din ganske lenge nå. Men de siste månedene har jeg verken hatt motivasjon eller funnet inspirasjon til å trene. Og rutinene jeg en gang hadde har kommet helt ut av kontroll. Men nå, NÅ, skal jeg komme igang igjen. Og på grunn av hvem? DEG!
      Du er helt rå! Og selv om jeg ikke legger igjen en kommentar så ofte, så følger jeg med. Nesten hver dag 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg