FunFit Solsiden

I går var jeg og en herlig gjeng samlet på treningsenteret hvor jeg jobber for å teste ut et nytt gruppetimekonsept. Eli og Edle er jentene bak konseptet som kalles for Funfit, og etter gårsdagens svettefest kan jeg i grunn ikke tenke meg et mer passende navn. Her blir man fit, på en helt utrolig fun måte. Haha!! 


Timen er inspirert av både sirkeltrening, crossfit og funksjonell styrketrening. Timene vil variere fra uke til uke, men grunntanken er lik. Det handler om treningsglede, felleskap og mestring. I går var timen lagt opp på en utrolig kul måte som jeg ikke har testet så mye før. Vi kjørte 8 ulike øvelser, og startet repetisjonene på 10 reps og jobbet oss helt ned til 1. Det vil i praksis si at første runde så kjører du 10 rep på alle øvelsene, neste runde kjører du 9 rep, neste runde 8 rep osv helt ned til du kun kjører 1 rep på alle øvelsene. Pause tar du underveis når du selv kjenner at du har behov for det. En motiverende og super gøy måte å trene på. Det er så utrolig digg at repetisjonantallet minker for hver runde. 

Øvelsene var som følger: 

  • Pullups / roing i slynge
  • Squat
  • Boxjumps / step ups
  • Sixways (skulderøvelse)
  • Pushups
  • Dips
  • Burpees
  • Mageøvelse

Jeg ble virkelig inspirert, motivert og fikk en ordentlig god økt. Jeg gleder meg til å være med på disse timene utover høsten. Har du lyst å bli med? Stikk innom oss på Solsiden PTsenter da vel. Du trenger ikke være medlem på solsiden for å delta, jentene har nemlig ordnet en slags klippekort ordning. Timene kjøres kl 06.45 til 07.45 og kl 20-21 både tirsdag og torsdag.

Det er jo mange av dere som ikke er fra Kristiansand, så da tenkte jeg å poste øktene her innimellom slik at dere kan teste dem ut uavhengig av hvor du bor og hvor du trener. Hørtes ikke det ut som en god plan? Et tips er å samle en liten gjeng, og kjøre slike økter som dette i helgen for eksempel. Det var nemlig akkurat slik Funfit ble skapt, vi var en gjeng som ofte møttes på lørdager for å trene, og vips var det blitt en fast greie som nå er en gruppetime for alle. Artig! 

 

Smiiiil Maren

 

2 kommentarer
    1. FunFit høres utrolig morsomt ut og jeg er veldig positiv til konseptet! Nå er det synd jeg flytter til Haugesund neste uke, ellers hadde jeg uten tvil tatt turen til Kristiansand for å prøve dette 🙂 Del gjerne noen økter her slik at jeg kan “være med” fra sidelinjen 😀
      Ha en super torsdag, søte Maren!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg