Tilbake til hverdagen

Jeg har ikke ord for hvor godt det var å komme hjem til min egen leilighet, min egen seng, og min egen dusj. Du vet den følelsen når du tar en lang god dusj, får vasket av deg flyreise og stress, og kryper direkte ned i en stor myk seng, med rent nytt sengetøy. Den følelsen kan nesten ikke beskrives, den på oppleves. Nå har jeg akkurat våknet etter 8 timer dyp søvn, og det føles så godt. Jeg kunne uten tvil ha sovet i sikkert fem timer til, men hverdagen er i gang og jeg komme meg tilbake i vanlige rutiner. Så vekkerklokken ringte 07.00, og da var det bare å komme seg opp.

Nå er det klesvask, leilighetsvask, matvarehandel og klargjøring til høst, sykehuspraksis og hverdagsliv. Jeg starter på onsdag, og er utrolig glad for å få et par dager å komme ordentlig på plass igjen hjemme først. Nå løper jeg rundt meg selv å rydder, vasker og fikser mens jeg snackser litt nøtter og sipper kaffe.

Senere i dag venter ukens første treningsøkt, og i dag er det rolig langkjøring på planen. Rolig betyr sone 1, og det er faktisk så rolig at hvis det kommer en motbakke må jeg sannsynligvis gå for at pulsen ikke skal gå over i sone 2. Jeg gleder meg til en rolig god tur i skogen, helt alene. Jeg koser meg så på de turene, og jeg håper turen i dag blir en god opplevelse.

Hva er deres planer for dagen? 

 

Smiiil Maren

 

 

 

12 kommentarer
    1. Hei Maren,
      Lurte bare på hvordan løpe programmet ditt lagt opp? Hvor mange dager med styrke og løp? Er yoga fortsatt på programmet? Synes det er vanskelig å finne den riktige kombinasjon, og især få lagt inn restitusjon. Hva tenker du?
      Tusen takk for en fin blogg! Klem

    2. Heisann! Det er bare en ting jeg har lurt på I en lang tid! Dette her med å både trene rumpe og Cardio/jogging. Er det slik at Viss man jogger et par ganger I uken så er det slik at det egentlig ikke er vits I å trene rumpe og kunne få resultater fordi når du jogger så forbrenner du jo alt fettet og da blir jo rumpa mindre.. du har en veldig fin og trent rumpe og samtidig trener du jo intervaller og Cardio, hvordan kan jeg både trene begge og samtidig kunne få fremganger på rumpa? 🙂

    3. Hei! Siden hverdagen nå er tilbake igjen er sikkert ikke jeg den eneste som er ny som student og lurer på hvordan jeg skal greie å få i meg nok proteiner og gode nok middager til et litt stramt matbudsjett. Jeg lurer derfor på om du kan komme med tips til enkle, sunne og proteinrike og billige middagsretter, enten som en kommentar eller som et eget inspirasjonsinnlegg 😀
      Ha en fantastisk uke og lykke til med praksisen på onsdag!!

    4. Anonym: Jeg passer alltid på å ha en god nedkjøring, i ca 10-15 min, men jeg tøyer ikke spesielt mye nei. Har egne øker hvor jeg jobber med bevegelighet, men burde nok absolutt blitt flinkere på tøying :):)

    5. Anne: Du det varierer fra uke til uke, ingen uker er like. Forrige uke var det kun intervaller, denne uken er det kun 1 intervall + 2 langkjøringer. Så det varierer som sagt veldig fra uke til uke :):) Jeg trener ca 3 løp og 2 styrke pr uke. Og har 2 hviledager. Da føler jeg at jeg får tilstrekkelig med hvile og god restitusjon 🙂 Man må ta litt ansvar selv her og prøve å kjenne etter på signalene fra kroppen. Husk at ingen fremgang, samt tomhet – følelse av å være sliten på trening, selv etter lette økter, kan være et tegn på at man har kjørt på for hardt med for lite hvile. Jeg personlig synes 4 økter er perfekt hvis man var tid og mulighet. Da kan man få inn båe styrke 2 dager ( feks overkropp den ene dagen og underkropp den andre) og 2 kondisjon (feks intervaller den ene dagen og langkjøring den andre)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg