Oppskrift: Smokey BBQ Chicken

Dere som følger meg på snap (marenerdvik) så noen glimt av en deilighet av en kyllingrett i går, og her kommer oppskriften som lovet. Dette blir som en blanding av taco og quesedillas, men vi har valgt å kalle den Smokey BBQ Chicken. Jeg skal ikke ta på meg æren for denne retten, jeg fikk den servert i går, men siden jeg var med å laget den så føler jeg at det er innafor å dele den. Dette er virkelig noe av det diggeste jeg har smakt, og jeg bare måtte dele den med dere. 

Du trenger: 

  • Kylling 
  • BBQ krydder
  • Ost 
  • Avokado
  • Hvitløk
  • Tomat
  • Rødløk
  • Paprika
  • Lefser

Slik gjør du: 

Kutt kyllingen i biter, og stek den til gjennomstekt. Krydre godt med Smokey BBQ krydder. Hell over ønsket mengde ost, og la den smelte inn i kyllingen. For dere som så snappen så så dere den mengden ost som ble bruk, det var faktisk en hel pakke av denne ferdige revet osten på boks. Så lager du salsaen ved å finhakke rødløk og tomater og rør det godt sammen. La det stå å godgjøre seg. Gjerne tilsett litt olivenolje, og salt&pepper hvis ønskelig. Lag guacamole av to store modne avokado, hvitløk, salt og pepper. Strimle opp paprika, og stek dem i smør i stekepanna. Server alt i en lefse, og nyt!!! 

Smakene var bare helt himmelsk sammen, og det føles som tidenes junkfood, men som egentlig er ganske så sunn. Jeg elsker ost, og har det som en helt naturlig del av mitt kosthold,så er det selvfølgelig opp til hver enkelt hvor mye ost man ønsker å bruke. 

Nå er jeg forresten på plass på Marbella, og har booket meg inn i en kjempe fin leilighet sammen med to skjønne jenter. Vi har akkurat kost oss med vårt første måltid her i kollektivet, og det ble en deilig blanding av knekkebrød, avokado, tomat, paprika, ost og skinke. Som snacks hadde vi masse cashewnøtter og saftige fersken. Mmm. Nå skal vi straks ut å nyte sola, og jeg skal prøve å få sove et par timer. Det ble i underkant av 3 timer søvn i natt, og ingen søvn på flyet, så nå er jeg så trøtt at jeg nesten sovner her jeg sitter. 

Håper alt er supert med dere, ha en deilig fredag så kommer jeg sterkere tilbake på bloggfronten i morgen. 

 

Smiiiiil Maren

 

6 kommentarer
    1. Denne så nyydelig ut! Må være laget av en eller annen kjekk, oppegående fyr? 😉
      Kos deg i Marbella denne uken jenta, jeg kom på nå at jeg har jo vært der du skal. Supert sted. Gleder meg til updates ila. uken, og snakkes når du er tilbake igjen. I love you! 😀 Hils Christia Egner fra meg hvis han er der, hehe. Love, loooove
      P.S La kreativiteten flomme denne uke, og kom hjem med noen gode ideer, haha

    2. Lagde nettopp dette til middag og jeg må bare si: HIMMEL så godt! Dette falt virkelig i smak! Takk for en god oppskrift, dette kommer til å bli laget mye her i huset!
      Jeg har prøvd flere av oppskriftene du har lagt ut, og alt faller alltid i smak! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg