Mammatrening

Neida jeg skal ikke skrive et innlegg om trening for nybakte mødre. Jeg skal fortelle dere om kveldens styrkeøkt, gjennomført sammen med min mamma. Jeg har trent mamma helt siden jeg utdannet meg som PT, og i dag joinet jeg henne på styrkeprogrammet jeg har satt opp for henne. Det å trene sammen med mammaen sin er en super fin greie. Man får tilbragt tid sammen, man får trent og man kan nyte en felles endorfinrus etterpå. 

Vi kjørte følgende øvelser:

  • Frontbøy
  • Nedtrekk
  • Roing
  • Rygghev
  • Pushups
  • Lårcurl
  • Legext 

Vi kjørte enkelt og greit 10 repetisjoner, og 3 sett pr øvelse. Etter økten dro vi ned på Will I juice for en velfortjent smoothie og kaffe. Der møtte vi også på en venninne av mamma, og det hele ble jo en fin liten smoothiefest.

I kveld blir det jobbing på denne frøkna. Jeg har et par mail å svare på, og litt å forberede til neste uke i Oslo. Jeg gleder meg faktisk skikkelig til å reise tilbake igjen. Jeg kjenner at jeg trives veldig godt å med å ha basen min i Kristiansand, også reise inn til Oslo innimellom. Det er i Kristiansand jeg finner roen, og lader batteriene, mens Oslo gir meg masse inspirasjon, motivasjon og herlige impulser

Hva er deres planer for kvelden? 

Det håper jeg egentlig at dere vil svare på, fordi jeg har en tendens til å kjede meg litt på kveldene hvis jeg ikke er ute på noe. Så del gjerne tips til hva dere gjør når dere er hjemme en kveld på en vanlig hverdag. Det er jeg faktisk veldig spent på å høre, kanskje jeg kan få noen tips. 

 

Smiiiiil Maren

 

13 kommentarer
    1. I kveld skal jeg gjøre ferdig rommet mitt som jeg holder på å pusse opp, og gjøre meg klar til tidligvakt og morgentrening i morgen 🙂

    2. Hadde leg – and buttday istad, så nå består resten av kvelden min med film og serier på popcorntime etter å ha hatt en herlig dusj.
      Anbefaler deg å se på Jupiter Ascending (film), If i stay (film) og Make or Break it (serie)

    3. Hehe, kjeder meg fort hjemme jeg også! Særlig
      nå som det er lyst hele kvelden blir jeg fort rastløs. Men tv programmer og
      Gode filmer sammen med et deilig fruktfat kan redde kvelden 😀

    4. Hei. No we jeg akkurat ferdig med trening, 5 km og yoga! skal lage en god kvelds, ta en ansiktsmaske og se på serie. 🙂 Ha en fin kveld! 😀

    5. Som regel blir det avslapning med netflixblogglesing imens jeg spiser en god kveldsmat. Dagene er ellers så hektiske med skole og trening, at kveldene har blitt en liten “hellig” stund for meg 😉

    6. Hei Maren. Du ser flott ut. Jeg sliter litt med grepet på stanga under frontbøy? Har du noen gode tips? Ha en fortsatt fin kveld.

    7. K: Kirkegata, kvartalet før domkirken, like ved drømmeplassen (på hjørnet fra skippergata). Hmm, hva mer kan man si, vis a vid Sørlandet kunstmuseum, og vegg i vegg med berglin gullsmed 🙂

    8. Ett stort pusslespill som du bruker flere kvelder på sammen med bra musikk er jo veldig tiddrepende. Tiden går så fort når man konsentrerer seg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg