Coaching – hva, hvem & hvorfor?

Samtalene er delvis sponset

I dag våknet vi opp til regn her i sør, men egentlig gjør det ingenting. Jeg har nemlig en fullbooket morgen, og om sommeren merker jeg at jeg blir mer jobbeffektiv på regnvrsdager enn soldager. Da vil man jo bare ligge langflat på et svaberg, så dette passet i grunn greit.

Jeg startet dagen med en time hos Hilde Nævestad. Hilde har jeg nevnt for dere før, og hun har blitt en svært viktig person for meg. Hilde er coach, og har en magisk evne til å få meg til å tørre å gå ut av den trygge lille bobbla mi og si ja til nye og spennende prosjekter. Uten Hilde hadde jeg ikke turt å takke ja til å stå på forsiden av ShapeUp, jeg hadde ikke gjort så mange intervjuer som jeg nå gjør, og takket være hennes gode samtaler takket jeg i går ja til enda et stort og spennende prosjekt – langt utenfor komfortsonen.

Hilde jobber med så mange ulike mennesker, i mange ulike livssituasjoner med så mange ulike utfordringer. Jeg bruker henne for å tørre å være den personen jeg vil være, jeg bruker henne som en sparringspartner, og en slags mentor. Jeg diskuterer jobbtilbud med henne, jeg diskuterer bloggen med henne, vi snakker om valg, muligheter, begrensninger og at det i bunn og grunn kun handler om mine egne begrensinger og mine egne valg. Hilde er inspirerende, ekte, tilstede og alltid på. Det er vanskelig å sette ord på hvem hun er, og hva hun gjør. Da er det godt det finnes en film som egentlig beskriver det hele:  

Dette med coaching og mental trening er spennende. Hadde jeg ikke hatt så mange baller i luften skulle jeg selv gjerne sett nærmere på coaching utdannelsen som tilbys via Hilde og Sunn Hverdag.

Hva tenker dere om coaching? Har noen av dere erfaring med det? 

Nå skal jeg straks ned til sentrum for å møte en venninne på lunsj. Regnet øser ned her, og jeg tenker at da gjelder det bare å fylle dagen med hyggelige ting. Senere skal jeg ut til min skjønne lille niese også. Jeg klarte jo ikke å dy meg, og måtte kjøpe en liten gave til henne når jeg var i Oslo. Det er virkelig en takknemlig opgave å være tante, man kan bare skjemme bort, kose og være med på alt det gøye. 

 

Smiiiil Maren

 

1 kommentar
    1. Maren altså.. Selv på en regnværsdag så blir jeg så glad og får en skikkelig positiv attitude av å bare titte innom bloggen din! God onsdag til deg, solstråle! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg