Hvordan spise sunt – uten tilgang på kjøkken

Når man er ute å reiser er det ikke alltid man har tilgang på stekplate, eller ovn når man skal lage mat. Da blir det ofte at man tyr til enkle, og usunne ferdigløsninger. Jeg har full tilgang på kjøkken med både stekeplate og ovn her på Frogner House, men i går lagde jeg meg en smakfull og super rask middag som ikke krevde noe form for kjøkkenutstyr. Jeg tror i grunn det handler om å faktisk komme på at det finnes et alternativ til ferdigpizzaen eller annen take-away, som er vel så enkelt. Ofte kan man bli litt oppgitt når man står sulten på butikken, og vil ha mat med det samme. Jeg håper derfor at denne super enkle, sunne og raske middagen, som ikke krever mye forberedelse, og som er ferdig på 5 minutter kan være til inspirasjon. Det handler først og fremst om de valgene du tar på matbutikken. 

I går kjøpte jeg med meg disse ingrediensene fra butikken, og det resulterte i en nydelig kyllingsalat. Jeg hadde speltlomper til, og lagde i tilegg små kyllingwraps. Slik så handlelisten ut: 

  • 1/2 grillet kylling 
  • Avokado 
  • Salat
  • 1/2 agurk 
  • Tomat 
  • Gulrøtter
  • Speltlomper
  • Gresk kryddermix

Rens kyllingen, og kutt i biter. Legg salataen på en tallerken og spe på med de andre grønnsakene. Hemmeligheten ligger i krydermiksen. Dette er egentlig en miks som skal blandes med rømme (velg mager kesam hvis du har det tilgjengelig, dette gjør dressingen mye sunnere. Både mindre kalorier, og mer proteinrik). Jeg bruker denne greske miksen på salaten uten å blande den ut, og det er super godt. Dryss litt over, og det gir en nydelig smak. Lag deg en stor salat, og ha lompene ved siden. Fyll lompene fra tallerkenen, og lag små kyllingwraps. Så latterlig enkelt, og så utrolig godt! Mmmm



Denne middagen, eller lunsjen om du vil krever ingenting utstyr, og gir deg alt du trenger av næringstoffer og energi. Så det ikke godt ut? 

 

 

Smiiiiil Maren


 

7 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg