Sunn og proteinrik lunsj

I dag har jeg kost med smoothie i sola, og skravlings med skjønne mammaen min. Vi kjøpte med oss kaffe og smoothie og ruslet rundt her nede på Bystranda. På øverste bilde kan dere nesten se leiligheten min i bakgrunnen. Det er så idyllisk her nede, og på denne årstiden setter jeg ekstra stor pris på å bo med sjøen og stranda som nærmeste nabo. 


Dagens lunsj ble overraskende god, og jeg har gledet meg til å dele den med dere helt siden jeg smakte første bit. Jeg har aldri vært spesielt glad i tunfisk, men nå tro rjeg faktisk at jeg kan si at jeg begynner å like det ganske så godt. I dag lagde jeg en tunfiskrøre som smakte helt fantastisk. Den tok under 5 minutter å lage, og gjorde meg god og mett lenge. Jeg hadde dampede grønnsaker og speltlomper til. 

Du trenger: 

  • En boks tunfisk i vann 
  • 2 ss mager kesam
  • 1 ss majones 
  • 1/4 rødløk 
  • Agurk 
  • 1/2 Sitron
  • Salt, hvitløkspulver og sitronpepper

Hell av vannet på tunfisken, og hell den over i en bolle. Bland inn kesam, majones og krydder. Skvis en halv sitron over. Hakk løk og agurk, og tilsett i bollen. Mos med en gaffel, og rør godt rundt. Voalá! Så enkelt er det, og det smaker bare himmelsk. Denne røren er super god på grovbrød, knekkebrød eller i lomper slik som jeg gjorde i dag. Du kan også ha den til salat, eller grønnaker.

Jeg anbefaler dere virkelig å teste ut tunfiskrøren, den har hvertfall blitt en favoritt hos meg. For dere som ikke liker tunfisk, så kan jeg fortelle at sitronen tar bort mye av den tunfisksmaken som jeg tror mange ikke liker så godt. Sitronen gjør hele røren så frisk og god. Sunn, enkel, og proteinrik lunsj, som i tilegg tar kort tid å lage, hva mer kan vi ønske oss? 

Nå skal jeg hoppe i dusjen, og komme meg avgårde på kosedate med film, snacks og god mat. Ha en deilig kveld dere, så blogges vi i morgen.

 

Smiiiiil Maren 

 

18 kommentarer
    1. Hei Maren. Du har tatt kopieringen av Kristina Andersen til et nytt nivå. Er du helt besatt av denne jenta som står på, finner på nye ting, er så kreativ og bare bra. Du legger ut samme oppskrift, kjøper samme ting, stiller det opp slik som henne. Du kopierer alt! Alt! Skjerp deg og slutt å kopier Kristina. Flere enn bare meg har lagt inn kommentarer som dette, men ja, feig som du er godkjenner du dem ikke.

    2. Denne oppskriften er kjempegod, prøvde den etter jeg fant den på Kristina Andersen sin blogg forrige uke.
      Når det er sagt.. bloggen din er fin den, men noen ganger må jeg sjekke nettadressen for å se om jeg er inne på din eller Kristina sin. Det er veldig lett å se hvor du henter inspirasjon fra etter du fikk flere lesere og kanskje føler du måtte up yo game a little, for nå er den så kopi av Kristina atte hjelp. Å hente inspirasjon fra andre er én ting, men å kopiere hennes så til de grader… er en annen ting. Du er ei søt jente, finn din egen stil, det er min anbefaling! Copy cats finnes det nok av der ute.

    3. Pernille: Nå blir jeg ordentlig lei meg, for det første så er dette en helt basic oppskrift på tufiskrøre, det er verken meg eller Kristina som har funnet opp den!! For det andre så skriver jeg en trenings og kostholds blogg og det å dele handleposen min, treningsøkter og oppskrifter er det jeg gjør!! Jeg har vært i Portugal nesten uten nett i over en uke og har ikke lest en eneste blogg, så hvis noen andre også har blogget denne røren så beklager jeg at det kom her også! Jeg har aldri prøvd å kopiere noen og det at meg og KA skriver om det samme innimellom er tilfeldig. Vi bor i samme lille by, trener på samme gym, og her i byen har vi kun 2 juice/smoothie steder, det betyr at det av og til kan bli noe likt. Kristina er en god venninne av meg og bloggen hennes er helt fantastisk! Jeg har stor respekt for henne og den jobben hun gjør, men jeg ville aldri noensinne bevisst kopiert henne. Både fordi det er uprofesjonelt og fordi hun er en god venninne av meg. Denne kommentaren ble jeg lei meg av, rett og slett fordi det finnes ikke sannhet i den.

    4. Wannabe: Samme svaret gjelder til deg som Pernille 🙂 jeg er ikke feig, men når det ikke finnes noe sannhet i det så ser jeg ingen grunn til å poste det. Dette synes jeg var ordentlig trist, rett og slett fordi det ikke finnes noen sannhet i det. Jeg har svart mer utfyllende over. M

    5. Helt enig med de to over her.Du må jo være helt besatt av flinke Kristina.Du skriver du er ikke feig og heller ikke poster usanne kommentarer…Nå må du heller snart ta til deg konsruktiv kritikk.På tide.

    6. Leser kommentarer fra “hun som kaller seg Wannebe” og “Pernille” – håper IKKE du tar deg nær av den slags ubegrunnet teite kommentarer – men med mange lesere så vil det fra tid til annen komme kommentarer fra mennesker som ønsker å såre – sånn er det bare
      Mitt råd, flotte Maren – stå på og ikke la “teite” kommentarer gå inn på deg
      Du er en stror og positiv motivasjon for mange med din PT kunnskap, positive utstråling og inspirerende måte å skrive på
      Hilsen fast leser som har stor glede av bloggen din

    7. Så fine bilder – og kjempefint vær
      Jeg prøvde knekkebrødene du lager i dag de ble litt tykke men kjempegode

    8. Ah, dette skal jeg prøve i dag. Takk for supert tips! Og angående det over: Alle blogger tar jo fra hverdagen sin, og da er det jo naturlig at ting kan se litt likt ut. Klem fra meg til deg, og ha en strålende dag. Du gir meg inspirasjon, motivasjon og et smil om munnen i allefall:)

    9. Hei!
      Jeg må bare si at bloggen din er mitt store lyspunkt hver dag!!! Jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke kan leve det livet jeg aller helst kunne ønsket. Hadde jeg hatt mulighet å bli frisk så hadde trening og friluftsliv vært mine to store ting i hverdagen. Men i stedet må dagene brukes til ro og hvile. For kanskje en dag denne sykdommen vil snu. Så for meg er det en kjempe bonus å kunne sitte litt på stranda eller gå litt på svabergene. Bare det å kunne gå litt i skogen. Men dette koster meg ved at jeg må hvile mye mer.
      Nå har jeg følgt bloggen din i hele 2015 og det gir meg håpet at en dag kanskje kan jeg leve et liv jeg aller helst vil.
      Så takk for all inspirasjonen og motivasjonen du gir meg!!!
      Tror nesten bloggen din får meg ekstra positiv , har fått høre at jeg smiler mer 🙂
      Ha en fin dag og kjempe strålende helg!!!
      Klem fra ei som er glad for at du blogger 🙂

    10. Anonym: Kjære deg, nå skulle jeg ønske jeg kunne gitt deg en klem. Du høres ut som en sterk og flott jente, som har fornuftige tanker rundt hva kroppen din trenger nå ift at du er syk. Jeg håper du vinner denne kampen, og en dag kan løpe i skogen og være sp aktiv som du ønsker. Enn så lenge må du pleie godt med deg selv, hvile og samle krefter. Jeg er så glad for å ha lesere som deg, og for at du faktisk valgte å legge igjen en kommentar. Vit at det betyr enormt mye for meg at du gjorde det. Det å vite at bloggen betyr noe for noen er grunn nok til å holde bloggen i gang dag inn og dag ut. Tusen tusen takk, og alle beste ønsker for fremtiden til deg <3

    11. Nei huff, de kommentarene der her oppe synes jeg var helt ufortjent! Jeg leser både ding og Kristinas blogg, og synes ikke det er noe likhet i det hele tatt! Dere er begge kjempe flinke, og ingen kopierer av hverandre. Nei, jeg synes det er helt feil det de sier. Synes du er kjempe flink Maren! Stå på videre, bloggen din er så positiv og strålende, akkurat som du! Håper ikke du tar det til deg det de sier! Ha en super helg flotte deg! 🙂

    12. Hei – nå må folk skjerpe seg. Jeg leser din blogg fast og er innom Kristina Andersen sin av og til – men hallo dere er jo helt forskjellige – du har jo utdannelse innen trening og kosthold og helse – det eneste like er at dere er omtrent samme alder og pene og mørke begge to. grunnen til at jeg leser din blogg er fordi det er en trenings og kostholdsblogg – nei jeg må le av hvor idiotiske noen kommentarer er- kanskje misunnelse fordi du er flink og selvstendig?
      Stå på videre du gjør min hvordag lys og glad – du er min motivasjon for trening og sunnere kosthold

    13. Genialt med gode oppskrifter med tunfisk (det er jo så billig!)
      Jeg må bare si at jeg håper du ikke tar deg nær av kjipe kommentarer, det er virkelig ufortjent!
      Hilsen en som setter stor pris på all glede og inspirasjon du kommer med i hverdagen :):)

    14. Trine: Hjelpes, du vil visst ikke gi deg du. Et artig eksempel: I går blogget jeg at jeg hadde kjørt en Team WOD med en venninne, og i dag blogget Kristina at hun skulle kjøre en Team WOD.

      Ja hva så? Det er en morsom måte å trene på som flere benytter seg av, det er ikke kopiering, man liker bare de samme tingene. og hva gjør vel det? Jeg forstår ikke problemet. Det er ingen som kopierer noen her! Så slutt å lag negativitet i mitt kommentarfelt.

      PS: Jeg har fått flere lite hyggelige kommentarer fra deg i det siste, og har derfor lagret IP adressen din. Tenkte det var greit for deg å vite at jeg i løpet av et par dager vet hvem du er.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg