Fifty Shades of POWER

I dag kjørte jeg tidenes WOD, inspirert av Fifty Shades of Grey hysteriet. Jeg har ikke noe voldsom interesse av den filmen, men ble hvertfall inspirert til en killer treningsøkt. Jeg kjørte 50 repetisjoner av 10 ulike øvelser. For en svettefest det ble. Tungt som fy, men utrolig gøy. Jeg har kjørt flere slike økter før, men aldri alene. Jeg måtte jobbe litt ekstra med motivasjonen underveis når jeg ikke hadde noen som kunne pushe meg, men det funket fint, og det ble en solid økt.

Slik så økten ut: 

  • 1 km løp
  • 50 pullups 
  • 50 burpees 
  • 50 boxjumps 
  • 50 situps
  • 50 push-ups 
  • 50 hofteløft
  • 50 mountain climbers
  • 50 dips 
  • 50 dynamisk planke 
  • 50 airsquat 
  • 1 km løp

 

Jeg kjører alle 50 repetisjonene ferdig, før jeg går videre til neste øvelse. Jeg kjører ikke alle femti i ett sett, jeg må dele det opp, men kun med små pauser i mellom. Målet er å bli ferdig på kortest mulig tid, men det skal ikke gå utover teknikken. Det er kun repetisjoner med god teknikk som godkjennes. Så er det også viktig å legge til at jeg brukte et tykt strikk på pullups, og gjorde noen av de siste armhevningene på knærne. Hva synes dere om økta, så den ikke gøy ut?

I skrivende stund sitter jeg på jobb å momser i meg en questbar (sponset), mens jeg skriver handleliste for helgen. Jeg tar nemlig helg allerede i dag. På listen over helgehandelen står det ingredienser til både taco, speltlompe pizza, masse frukt, mørk sjokolade, brus, candy king smågodt, nøtter, og ellers litt påfyll av hverdagsmat. Jeg skal også innom å kjøpe nye friske blomster. Jeg kjøper som regel nye blomster annen hver fredag, jeg synes det er så koselig å ha friske blomster til helgen. Det gir liksom en ekstra helgefølelse. 

Hva er deres planer for helgen? 

 

Smiiiil Maren


3 kommentarer
    1. Åå denne økten skal jeg absolutt teste, så utrolig artig ut!! Kan jegbare spørre deg hvordan du gjør dynamisk planke

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg