Morgenøkt og ny utfordring

I dag har jeg forhåndsblogget for dere. Det er en perfekt løsning når jeg begynner tidlig på jobb om morgenen, og er opptatt til langt ut på ettermiddagen. Jeg er jo en morgenfugel av de sjeldne, og i dag koste jeg meg med blogg og frokost grytidlig på morgenen. Etter en hviledag i går våknet jeg opp med en uthvilt kropp og et herlig overskudd i dag. Det resulterte i morgentrening på denne frøkna. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen – jeg blir så utrolig happy av å trene tidlig på morgenen. Jeg vet at det abolutt ikke er for alle, men for meg som er tidenes A-menneske så passer det helt perfekt. 

Det ble ren kondisjonstrening på morgenen i dag, pluss et par mageøvelser. Jeg har så og si ikke trent mage i det hele tatt, fordi jeg føler at magen kommer med i alle baseøvelsene mine. Jeg er enormt nøye med at jeg aktiverer core-muskulaturen i alle baseøvelser, og ikke minst i egenvekts treningen min. Jeg kjenner jo likevel at jeg bør trene mer mage, så i dag lurte jeg inn et par øvelser med ball.

Jeg kjørte følgende øvelser på mage: 

  • Planken på ball, hvor jeg glir aluene lenger frem for å virkelig få tak i muskulaturen. 
  • “Båten” med rotasjoner fra side til side med 5kg ball. 

 

Jeg har takket ja til å være med på noe helt nytt til helgen, en aktivitet jeg aldri før har prøvd – men hatt så utrolig lyst å prøve! Det er også flere av dere som anbefalte meg å teste ut dette da jeg ba dere om å tipse meg om treningsalternativer dere kunne tenke at jeg ikke hadde testet før.  Nå er denne utfordringen altså booket inn på lørdag, og jeg kan nesten ikke vente. Kan dere gjette hva det er? 

 

Smiiiil Maren


12 kommentarer
    1. jeg trenger litt inspirasjon til middager:
      kan du lage et innlegg der du deler middagene dine gjennom hele uken

    2. Herlig! 🙂 Lurer bare på en ting, trur du det er dumt å overspise questbars? Må innrømme jeg er totalt avhengig.. Har klart å spise typ 8-10 stk en kveld bla. Ha en fin dag videre 🙂

    3. Jeg tror du skal prøve poldancingpolefitness til helgen:) om det ikke er det burde du prøve det uansett. Det er super gøy og overraskende hard trening:)
      Stå på og fortsett å blogge! Du er inspirasjon i hverdagen<3

    4. Først vil jeg bare si at jeg syntes du er en STOR inspirasjon. Jeg er selv sykepleierstudent og syntes praksis/skole trening og kosthold noen ganger er ei utfordring å få bra til da. Jeg pleier å dra rett på treningssenteret etter praksis og får derfor ikke spist noe særlig fra lunch ca 11:30-12.00 til jeg er tilbake fra trening! Tror du dette er veldig dumt mtp muskelbygging? Så lurer jeg på hva du pleier spise/drikke etter styrketrening og hvor lang tid dette intas etter endt økt, sånn ca? 🙂
      Ha en fantastisk fredag og helg fine deg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg