Fargerik fruktfest

Jeg elsker frukt, og spiser det hver eneste dag. Både som en del av frokosten min, enten om det er i havregrøten eller sammen med meieriprodukter. Jeg lager også fruktfat nesten hver eneste kveld, og spiser frukt som snacks gjennom hele dagen. 

For meg er det den naturligste sak i verden å kutte frukten opp og dandere det fint på fat. Jeg får mye kommentarer på at det ser så delikat og pent ut, og når jeg tenker meg om så gjør det jo faktisk det, det er bare så naturlig for meg at jeg nesten ikke tenker over det lenger. Det tar jo ingen tid å gjøre det, og det gjør at frukt plutselig appelerer til veldig mange flere. Frukt som kuttes opp blir som oftest spist! I går lagde jeg disse to fatene etter trening, samt et glass med Tine YT, bær og granola. 

Håper dette innlegget kan inspirere til å kjøpe inn litt ekstra frukt, kutte det opp og servere som snacks. Velg frukt og bær i ulike farger, og prøv deg gjerne frem på noen varianter du ikke har smakt før. Det finnes så mye spennende eksotiske frukter. Sharon (kalles også persimon), granateple, pasjonsfrukt, stjernefrukt, papaya, og litchi er noen alternativer som kan testes ut. 

 

Smiiiiiil Maren 

8 kommentarer
    1. Ah frukt <3 Denne uken har Rema 1000 hatt massevis av tilbud på frukt, så kjøleskapet mitt er stappet til randen med mango, kiwi, epler og blåbær! Jeg pleier ofte å velge frukt etter hva som er på tilbud, så blir jeg ikke blakk av fruktspisingen heller 😉

    2. Jeg må stadig si til meg selv, det tar ikke veldig mye lengre tid å kutte opp litt frukt enn det tar å åpne en chipspose eller brekke opp en sjokolade – men det sitter i “vanen” og den er vond å vende – men forhåpentligvis er “vanen” snart snudd i retning frukt og når den er innarbeidet er den også vond å vende 🙂

    3. Andrea: Haha, altså helt ærlig så er det rema1000 sin granola. Langt i fra den sunneste, da den inneholder endel mer sukker enn andre varianter. men den er super billig, og kommer i en diger boks. Jeg spiser den ofte før eller rett etter trening, og da gjør det meg ingenting at den inneholder litt mer sukker og kalorier enn de andre variantene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg