Kylling & Mangosalat

God mandags morgen. Jeg hart lyst å starte uken med et sunt og smakfullt middagstips til dere. Selv om det egentlig bare en en enkel kyllingsalat så er det et pat litt spennende detaljer som løfter hele retten. Det første jeg gjorde var å se hva jeg hadde i kjøleskapet av salat, og grønnsaker. Så kuttet jeg opp alt jeg fant, og danderte det på et stort fat. Jeg synes det er både delikat og praktisk å skille de ulike råvarene fra hverandre. Det ser som sagt pent ut, men det er også smart slik at alle kan velge de tingene de liker, og slippe å plukke dem ut av salaten. Jeg gjorde det enkelt og greit med dressingen. Jeg tok en boks mager kesam, og bladet i en ferdig pulvermix fra Knorr, gresk type. Dette er en lett, og smakfull dressing. 

Grillet kylling, med salt og pepper mix. Så kommer det som for meg gjorde hele forskjellen. Nemlig mangosalaten. Den er så frisk og god, og helt magisk sammen med kylling. Mangosalat lages av:

  • 1 stk mango
  • En bunt frisk koriander 
  • 1 stk chilli, rød 
  • 4ss kaldpresset olivenolje
  • 1/2 lime 
  • salt og pepper 

 

Skjær mango i biter, plukk bladene av korrianderplanten, og skjær chili i små biter. Bland mango, koriander og chili med olivenolje og limesaft. Smak til med salt og pepper. Så enkelt og så godt. Mangosalat er som sagt nydelig til kylling, men det er også super godt sammen med laks. 

 

Smiiiiil Maren


6 kommentarer
    1. Å himmel! Dette så jo bare helt fantastisk godt ut! 🙂 Skal virkelig prøves!
      Ha en kjempeflott uke Maren 🙂
      Klem Tonje! 🙂

    2. Mango passer perfekt i salater! Spesielt sammen med laks og kylling som du sier 🙂
      Prøv å lag mangosalaten med avokado også nestegang, DET er digg det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg