My hero

Det er herlig med søndag, og spesielt når søndagen startet sammen med den snilleste, mest omsorgsfulle og imponerende personen jeg kjenner. I dag sendte jeg en sms til mammaen min, og spurte om hun ville bli med på en søndagstur. Siden det er både isete og glatt ute valgte vi å legge turen inn på tredemøllen. Min mamma er sprek i den forstand at hun liker å gå turer, og langrenn om vinteren, utover det så trener hun litt periodevis på treningsenteret, men jogging har hun aldri vært spesielt glad i. Hun sa en gang til meg at hennes store treningsmål var å kunne klare å løpe i 30 minutter. Den gangen smilte hun, og nærmest lo det bort – det virket så uoppnåelig. 

Vel, la meg fortellere dere hva min super mamma klarte i dag. I dag løp hun, ikke i 30 minutter, men i hele 60 minutter på tredemøllen. Ingen pauser, og ingen klaging. Jeg er så imponert at jeg har ikke ord for det. Jeg er så stolt av henne! Hun er så sta, og hun nekter å gi seg. Hun bare bestemte seg, også gjorde vi det, sammen – side om side. Det beste av alt var å få lov å være der med henne gjennom hele økten, og ikke minst å få oppleve mestringsfølelsen sammen med henne etterpå. Det finnes ikke noe mer inspirerende og finere enn å se en person oppnå et mål de ikke trodde de kunne klare. Gratulerer mamma, jeg er så stolt av deg! 

Nå har roen senket seg her i leiligheten. Taco står på bordet og jeg har koselig besøk. I kveld blir det joggebukse, smågodt, popcorn og film i ekte søndagsstil. Jeg elsker actionfilmer (utrolig nok) og i kveld skal vi se XIII. Jeg har hørt mye bra om filmen, og håper den lever opp til forventningene. 

Hva er deres planer for kvelden? 

 

Smiiiiil Maren

 

8 kommentarer
    1. Du er en unik inspirasjonskilde til mange mennesker langt utenfor Kristiansand og helt sikkert ovenfor din kjære mor! Det er strålende at din mor har nådd dette målet og jeg kan forestille meg at det må ha vært en stor glede, både for deg og din mor, når hun mestret dette. Jeg synes det er helt fantastisk!

    2. Du er så flink!! Hva er det som motiverer deg til å trene så mye og spise så sunt? 😀 Misunner deg veldig, og jeg prøver så godt jeg kan selv!

    3. Wow! Moren din er sprek:D jeg er en jente på 22 som så vidt klarer å løpe 5 km uten pause. 1time uten pause på din mor/selv deg er virkelig wow.
      Du er en så stor inspirasjon og motivasjon. Håper du vet at arbeidet du gjør på bloggen, hjelper mange (inkl.meg) med selvtillit og bedre selvbildet.

    4. Gratulerer til moren din! Jeg klarer ikke mer enn 45 minutter (enda), men føler meg ganske fornøyd med det.
      Gratulerer til deg med nominasjon i Vixen Awards, det har du fortjent. Du er en stor inspirasjon og motivasjon, og at du deler oppskrifter gir en ekstra liten boost i hverdagen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg