Familietid

Det er så koselig med advendstid, førjulstid og for meg er dette synonymt med familietid. På søndag var vi samlet hele familien, hele 35 personer hjemme hos mine foreldre. Dette er en fast tradisjon, og vi gleder oss like mye alle sammen hvert eneste år. Jeg er så imponert over mamma og pappa som disker opp med fantastisk julemat til så mange mennesker. Det ble en dag fyllt med latter, glede, masse god mat, masse kjærlighet, et enormt høyt lydnivå og herlig stemning. Jeg er så takknemlig for hver eneste en av dem, og føler meg heldig som har en så stor og fin familie. Jeg fikk knipset litt bilder av maten underveis. Desserten forsvant før jeg rakk å ta frem kamera. Riskrem med rødsaus er virkelig bare det beste som finnes. Dette var starten på mat-julen for min del, og jeg ser frem til masse deilige julemat i tiden fremover. Mmmm.

Jeg er som regel alltid relativt strukturtert og sunn med kostholdet, og det med sunn mat har på en måte blitt helt automatisert. Det er ikke noe jeg tenker veldig mye over, og jeg bruker virkelig ikke mye energi på å tenke over hva jeg skal, og ikke skal spise. Jeg spiser sunt, variert og bra hele året, men akkurat i julen blir det en god del anderledes mat. Det synes jeg er helt ok, fordi det er kun i julen. Når man spiser bra hele året, så gjør det virkelig ingenting om man koser seg litt ekstra i julen. Jeg skal komme tilbake med et eget innlegg om dette temaet. 

Hva er din favoritt julemat? 

 

Smiiiil Maren


6 kommentarer
    1. Så ufattelig godt ut alt sammen. . Sikler her jeg ser gjennom bildene dine. .
      Ble veldig glad for å lese at du skal skrive litt om julemat,- kanskje det får meg til å slappe av mer.
      Ha en nydelig førjulstid, Maren <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg