Stressmestring

Mandag morgen, og startskuddet for den siste eksamensperioden har gått av. Jeg brukte helgen til å roe ned, og forsøke å samle nye krefter for å gi alt denne siste uken. Nå er det en drøy uke til jeg tar min aller siste eksamen på sykepleien. Etter dette er det kun praksis, og oppgaveskriving. Med det som motivasjon er jeg klar for å kjøre på. Jeg har en skikkelig dårlig egenskap, og det er at jeg takler stress grusomt dårlig. Jeg slutter å sove, får vondt i magen og holder et så høyt tempo at jeg ofte blir syk etter veldig stressende perioder slik som eksamensperioder eller andre ting som krever at man går all inn. Dette er noe jeg virkelig prøver å bli bedre på, og her har yoga vært en helt revolusjonerende ting for meg. Det som er synd er at jeg ikke føler jeg kan bruke tid på å dra på Yogasenteret når eksamen står på som verst. Det er noe man burde prioritere, for jeg kjenner jo at de gangene jeg gjør det så får jeg det så mye bedre, jeg lærer mer etterpå, og viktigst av alt – jeg klarer på sove om natten! Så denne siste perioden med lesing skal jeg klare å få inn litt yoga. Om jeg ikke kommer meg på timene med instruktør så kan jeg jo alltid bruke min egen takterasse til å praktisere litt yoga for meg selv. 

Jeg håper dere har hatt en fin helg, og er klare for en ny uke. Det er garantert flere her som er midt i eksamenperiode, har det hektisk på hjemmefronten med forberedelser, eller har siste innspurt på jobb før jul. Vi er nok mange som har det hektisk i førjulstiden, så derfor håper jeg at dere klarer å finne små koselige pusterom med pepperkakebaking, en tur ut i frisk luft, kvalitetstid med noen du er glad i, trening osv. Små ting som dette gir energi, overskudd og lykke – hvertfall for meg. 

Skjer det noe spennende for dere denne uken? Del gjerne dine planer for uken med meg i kommenarfeltet. 

 

Smiiiiil Maren


7 kommentarer
    1. Jeg har også eksamen om en drøy uke. Har utsatt lesingen alt for lenge nå, så nå må jeg bare hive meg over pensum i anatomi- og bevegelseslære. Heldigvis et ganske interessant emne!
      Utover det skal jeg bare trene og forberede meg til viktige konkurranser (er langrennsløper) 🙂 Og i dag starter jeg uken med litt luksus hos frisøren!
      Håper du får en fin uke! 🙂 Lykke til med eksamenslesninga!

    2. Utrolig kule bilder av deg! Jeg har og lyst til å begynne meg yoga, for jeg er en person som stresser veldig mye når jeg har for mye å gjøre.
      Den uka her har jeg fult oppsett på trening, og det jeg gleder meg mest til er kickboksing på mandag og torsdag 🙂
      Ha en fin treningsuke, og masse lykke til med eksamen!

    3. Denne uka blir det en del jobb men håper på å få snikt inn noe yoga her også! Ha en fin start på uka Maren!

    4. Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor du stresser så innmari. Det går jo som regel bra uansett, og det vet nok du også 😉
      HVIS man hadde strøket på en eksamen, så er det heller ikke verdens undergang, halo liksom. Er andre viktigere ting i livet enn skole spør du meg 😉
      JEg hadde eksamen både mandag og onsdag sist uke, stress? JA. Men det hjelper ikke no å stresse, da blir alt bare 10 ganger verre. Jeg pleier bare å si til meg selv at det får gå som det går, jeg vet jeg har lest og kan mye. Jeg blir ikke noe mindre verdt og folk syns ikke noe mindre om meg om eksamen ikke går så bra som den burde gått. Når alt kommer til alt, er det faktisk ikke karakterene som teller – med mindre man skal inn på master! Mange får jobb før de er ferdig med studie, og da spesielt studier hvor man er mye i praksis 😉
      Jeg har forsåvidt siste eksamen på torsdag! Leste litt tors og fred, og tok rett og slett fri i helgen! Så nå er det full guff i tre dager, så er det snart julefeire 😀 Hurra! Vi overlever alle til det 😉

    5. Er dere virkelig ferdig med alle eksamener på sykepleien etter 1,5 år? Høres deilig ut! Vi hadde eksamener alle tre årene.
      Jeg er selv i gang med lesing til siste eksamen nå, som er om 8 dager. Kjenner det skal bli godt med juleferie etter det! Lite spennende som skjer denne uken, nå må eksamen ha fullt fokus den siste tiden. Skal nå få dyttet inn noen treningsøkter og turer med hundene, men det er nok stort sett alt som skjer her frem til den 16. des 🙂
      Lykke til med lesingen! Hva har du eksamen i nå forresten?

    6. Huff, hater stress .
      Har selv 2 eksamener igjen, jobb, langkjøring og oppkjøring, de neste 10 dagene.. Søvn blir nærmest umulig, men prøver å få ut frustrasjonen ved å skvise inn litt trening inn i mellom øvingen 🙂 Og det fungerer utmerket, får liksom hjernen helt over på noe annet!
      Masse lykke til på eksamen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg