Pilates med Nina

I dag har jeg vært på pilates på Balsanse Yoga og pilates igjen. Dette var min min tredje gang og jeg begynner å bli litt mer dreven, men det er fremdeles enormt mye å lære. Hver eneste time er utenfor min komfortsone, og jeg blir gang på gang påminnet hvor utrolig stiv, og lite bevegelig jeg er. Kroppen er full av stramme muskler og triggerpunkter. Jeg har pr dags dato en lite funksjonell kropp. Jeg jobber med å forbedre dette, og med fantastiske Nina som pilatesinstruktør er jeg virkelig i de beste hender.

Jeg er så imponert over Nina, og hun fortsetter å motivere og inspirere meg hver eneste gang jeg møter henne. Hun ser helt fantastisk ut, og er en utrolig dyktig instruktør. Hun har så mye kunnskap og klarer å formidle dette på en forståelig og inspirerende måte. Det er ikke så lett å forstå alt dette med å aktivere bekkenbunn, pusting og nøytral posisjon av bekken/hofter. Heldigvis er Nina både tålmodig og flink, og jeg har lært utrolig mye på kort tid. Jeg gleder meg så til fortsettelsen. I dag fikk jeg knipset et par bilder av flotte Nina som utfører flere standard Pilates-øvelser. Alle disse har vi gjennomgått på timene, og selv om jeg er langt i fra å se like grasiøs og elegant ut som Nina, så finner jeg så mye motivsjon i disse bildene. Jeg får lyst å legge meg ned på gulvet å tøye litt med det samme. 

Er det noen av dere som driver med Pilates? Kjenner dere igjen noen av øvelsene? 

 

Smiiiil Maren

 

11 kommentarer
    1. Er også fryktelig stiv og har lyst til å jobbe med å bli mykere og få mer mobilitet. Bruker du også andre øvelser eller bare pilates? Skulle gjeren hatt noen tips til øvelser som hjelper 🙂

    2. Nina: Jeg bruker massasjerulle, og pilatesøvelser. Jeg vil absolutt anbefale deg å teste ut en sånn foamroller eller massasjerulle. Den er genial for stive og vonde muskler. Du ruller på den og gir deg selv en massasje. Det gjør at du løsner omm muskelfasciaen, som er en hinne som ligger rundt muskelen, når den løsnes litt opp øker blodtilførselen til musklene og du vil oppleve at du er mindre stiv og støl. Funker veldig godt på meg hvertfall 🙂 🙂
      Google opp foam-roller eller massasjerulle så ser du hvordan de ser ut og hvor de selges. Jeg har selv en fra Casall, og den vet jeg selges på xxl og Gsport hvertfall 🙂

    3. Takk for tips. Jeg har en sånn rulle, men er ikke så flink til å bruke den. Det gjør så vondt 😛 Men får vel bare bite det i meg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg