Rygg

Som sagt er det rygg på programmet i dag, og jeg tenkte jeg skulle dele ryggøkten min med dere. Jeg er veldig glad i å trene ryggen, og ser alltid frem til de øktene. Det er også grunnen til at jeg har valgt å legge rygg på mandager. Jeg synes ofte mandag er en litt trøtt og tung dag, så da er det en fordel å ha noe man liker å trene på planen. Slik ser altså programmet ut:

  • Pullups med nøytralt grep
  • Markløft
  • Nedtrekk smalt grep i supersett med sittende roing
  • En arms roing i kabel
  • Facepull 
  • Stående roing med stang

 

Planen var egentlig å kjøre biceps også, men for det første strakk ikke tiden helt til, og for det andre er biceps virkelig noe av det kjedeligste jeg vet å trene. Det er ikke sjeldent jeg sniker meg unna de planlagte bicepsøvelsene. Jeg har det litt på samme måte med trening av armer, som jeg har det med mage – det kommer liksom med uansett. Jeg har aldri trent mage spesifikt, fordi jeg er så bevisst på å aktivere core under alle baseøvelsene mine. Det samme gjelder armene, jeg har  ikke noe spesifikt mål eller ønske om økt muskelmasse i armene og dermed får ikke armene like mye fokus som andre muskelgrupper. Dette er bare sånn jeg velger å gjøre det nå, det absolutt ikke slik det skal eller bør gjøres, vi er alle ulike, med ulike mål og ønsker. 

Er det flere som har trent / skal trene i dag? 

 

Smiiiil Maren

 

10 kommentarer
    1. Du har skikkelig bra trent rygg! 🙂 Jeg trente i morgest, rygg og skuldre. Prøvde den sixways øvelsen du anbefalte, den svei!

    2. Kom akkurat hjem fra en fullkropp styrkeøkt, har ikke begynt å dele opp øktene ennå;-)
      Jeg bare lurer på en ting, hvor mange sett og repetisjoner kjører du av hver øvelse? Kjørte du mange lette eller færre tunge?

    3. Så flink du er! 🙂
      Bare lurte på sånn ca hvor lang tid du bruker på en slik økt?
      Og vet du hvor mye du forbrenner på økta?
      Når på dagen anvefaler du å trene når man er student og bruker mue energi og tid på skolen?
      Ønsker deg en fantastisk uke 🙂

    4. For min del ble det triceps og bryst idag, helt skjelven i armene nå. Deilig! Du sier at du ikke trente biceps, men noen av øvelsene du gjorde idag tar jo ganske så bra på nettopp den derre bicepsen. Pullups med nøytralt grep og nedtrekk med smalt grep bl.a 🙂 Ha en fortsatt fin kveld, fine Maren!

    5. Liker veldig godt når du deler treningsøktene dine på bloggen, stor inspirasjon for meg ihvertfall:) kan ikke du dele beinøkten din også?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg