Breakfast by M

God morgen hjerter. Flere av dere har kommentert frokosten min, og om jeg aldri spiser noe annet enn meieriprodukter, frukt, nøtter og bær. Jo jeg gjør det, men meieriprodukter er uten tvil favoritten. Min frokost er ofte havregrøt, eller knekkebrød med diverse pålegg. I dag står det knekkebrød med gulost på frokostmenyen min. Jeg bruker synnøve lett ost, og knekkebrødene er Wasa fiber balance. Jeg liker å gjøre maten min fristende og delikat, så i dag valgte jeg å pynte litt på tallerkenen med eplebiter og friske blåbær. Det tar ikke mer enn to små minutter ekstra, og det gjør så mye for hele matopplevelsen synes jeg. Er dere ikke enige? Jeg hadde også en skyr og kaffe i min favoritt M-kopp. Jeg puttet noen av blåbærene oppi skyren, så godt og så enkelt! 

I dag skal jeg bruke mesteparten av dagen på bloggrelatert jobbing, det ligger nemlig litt mer bak en blogg enn å bare skrive et par innlegg om dagen. Det er endel jobb “bak kulissene”, noe jeg synes er utrolig spennende og gøy. Jeg koser meg veldig med det. Det nærmer seg også studiestart, og jeg har bestemt meg for å bruke det ekstra soverommet i leiligheten min til kontor. Så i dag skal jeg rundt på inspirasjonstur i sentrum for å finne ut hvilken stil jeg ønsker å ha på mitt nye studie-kontor. Det viktigste er at det blir innbydende, delikat og koselig der inne, slik at jeg får lyst å sitte der på ettermiddagene å jobbe. Jeg ser for meg et stort hvitt skrivebord, leselampe i et litt kult design, permer, mapper og penneholdere i samme stil og en stol som er god å sitte i og samtidig fin å se på. Jeg har lyst å legge et hvitt mykt pledd i den slik at det blir lunt og hyggelig der inne. Ser dere litt stilen for dere? Kom veldig veldig gjerne med tips til interiør på kontoret, jeg trenger all hjelp jeg kan få, og jeg er helt sikker på at mange av dere er veldig mye bedre på interiør enn hva jeg er. Så tips i vei kjære dere. 

 

Smiiiil Maren


17 kommentarer
    1. Fine bilder, det fikk knekkebrødene til å se ekstra gode ut! Er enig i at matopplevelsen blir bedre om man tar seg tid til å pynte litt.
      Jeg drømmer også om å ha et eget kontor en gang, og da skal jeg fylle veggene med inspirerende bilder!

    2. Et par innbydende fruktbiter og litt bær gjør mye for den ekstra opplevelsen av et måltid synes nå jeg. Litt farger og pynt er alltid på sin plass 😉 Man skal jo spise litt med øynene også!
      Spennede med innredning da 🙂 Hadde nok gått for en lys, dus og behagelig stil som samtidig skulle vært hjemmekoselig og “lett” å jobbe i. Så det blir kanskje noe à la samme stilen som du tenker på selv, Maren! Ser også for meg permer, mapper, små oppbevaringsbokser, et lite hyllesystem og kanskje en papirbeholder for å holde alt litt i orden. Og kanskje en slags oppslagstavle / oppheng for å klistre post-its og lister.
      Lykke til, håper du finner noe du liker! Og at vi lesere kanskje får en sneakpeak på resultatet etterhvert 😀

    3. Mormor: Mormor 🙂 Så fantastisk gøy at du er inne å kommenterer, nå ble jeg både overrasket og veldig veldig glad! Tusen takk 🙂 Goood klem til verdens beste mormor

    4. Gratulerer så mye med fantastisk resultat! Du er så utrolig insiprenende og flink :)) Gleder meg masse til å begynne å studere til høsten! 🙂
      Nydelig frokost! Spiser du mer når du skal på trening etterpå? Hvor mye penger bruker du i uken kun på mat?
      Når det kommer til kontor, ville jeg ha fokuert på å holde det lyst! Slitt gjerne sollys inn, samt ha en god leselampe. Hold gjerne interiøret i lyse og delikate farger. Samt ikke “stapp” rommet fult av ting. Da slipper du følelsen av at du MÅ rydde før du setter deg ned, viss du skjønner? Husk også en arbeidsstol som er god for ryggen!
      Lykke til! Gleder meg masse til å se, flinke du! 😀

    5. For en flott frokost
      Jeg syns kontor utstillingen i 2. etasje på hansen&co er helt fantastik, verdt å ta en tur å se
      Ha en nydelig dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg