Hjem

Ååå, nå føler jeg på den deilige følelsen av “Hjem”. Hjem-følelsen er en søt liten intern sak i min familie. Jeg har nemlig brukt det ordet om koselige ting helt siden jeg var bitte liten. Alltid når vi hele familien var samlet og vi gjorde noe hyggelig, koste oss med noe god mat, så en film sammen, spillte kort eller bare var sammen så uttrykte jeg hvor mye jeg koste meg, og at jeg virkelig følte at dette var Hjem. Det er et uttrykk som sier: Home is where the heart is, og det synes jeg er så fint. For min del så blir det Hjem er der familien er. I kveld kjenner jeg skikkelig på følelsen av Hjem. Jeg har nemlig dratt hjem til familien i kveld for å være der i kveld, og sove over til i morgen.

Jeg sendte en sms til min skjønne mamma og spurte om de hadde lyst på kveldsmat-besøk, det hadde de så absolutt! Når jeg kom hjem til familien var hele bordet dekket av godsaker, og alle mine favoritter. Egg, roastbeef, kalkun skinke, kylling, stekt løk, rekesalat, potetsalat, brie, salat, fetaost, et stort fruktfat, ferskt brød og hjemmelagde knekkebrød. Mmmm.

Nå skal jeg krype opp i sofaen og se en film sammen med gjengen før det blir en tidlig kveld. Jeg skal tidlig opp på dagsvakt i morgen. Har dere hatt en fin dag i sommerværet kjære dere? Del gjerne litt fra dagen deres med meg i kommentarfeltet, jeg synes det er så koselig å høre hva dere fyller dagene deres med.  

 

Smiiiil Maren


13 kommentarer
    1. Wow, nå fristet det veeeldig med kveldsmat 🙂 jeg jobber hele sommeren, jobber på ARA jeg også 😉 det er stille om dagen, og pasientene svetter ihjel i varmen!! Så i kveld dro vi på strandtur med frukt, saft og kjeks i bagen, og vasset litt i vannkanten. Avsluttet turen med softis og masse bringebær-strø! Jeg syns det er helt greit å jobbe om dagen, særlig når man har litt frihet til å finnepå ting – du skjønner sikkerthva jeg mener =)

    2. Bell: Jøss, jobber du på ARA i kr.sand? Da må det vel være på RP-posten tenker jeg, er nemlig langt i fra slik arbeidsdagen ser ut hos oss på Avgiftningsposten. Hehe. Men jeg trives super godt da!! Fantastisk arbeidsplass:) Høres ut som du har hatt en super fin dag. Så fantastisk med vassing i vannet og is! Mmm

    3. Så koselig innlegg 🙂 Fin familie du har.
      Jeg er selv på ferie med familien nå og det er sikker 15 år siden sist.
      Familietid er kvalitetstid.
      Selv har jeg nok ikke vert flink til å sette pris på det før nå i de senere årene 🙂
      Kos deg 🙂

    4. Det så deilig ut! Jeg dro rett fra jobb for å hente brudekjolen jeg kjøpte i går:) så dro jeg å vasket bilen, og nå er jeg i leiligheten vi akkurat har flyttet inn i og holder på med småting som må ordnes! Ha en fin dag:)

    5. Hvem består familien av?:) Er det kun foreldrene dine eller møtes både du, foreldrene dine og eventuelle søsken ofte til sammenkomster?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg