Pull-ups everywhere

Inneholder sponsede produkter

Det er ingen hemmelighet at jeg er hekta på pull-ups, og nå har jeg endelig skaffet meg pullups-stang hjemme, slik at jeg kan øve på dem hver eneste dag. Denne lille saken er helt genial! Den er enkel å sette sammen, latterlig enkel å henge på plass over en dørkarm, og best av alt – den lager ingen merker verken i dørkarmen eller over døren. Den finnes i mange varianter, jeg valgte den med flere ulike grepsmuligheter. Det gir meg muligheten til å trene på både brede pullups med pronert grep ( som vist på bildet), pullups med smalt grep, pullups med nøytralt grep og chins med supinert grep. Apparantet kan også legges ned på bakken slik at man kan kjøre både pushups, dips og flere andre øvelser. Det følger med en liten øvelsesbank når man kjøper den, slik at du enkelt ser alle mulighetene. For min del kommer den i hovedsak til å bli brukt til pullups. 


Pullupsstang HER  //  Better Bodies shorts HER 

Det er veldig morsomt, for nå som den henger der mellom gangen, og roterommet ( dette rommet er egentlig et ekstra soverom, som jeg planlegger å gjøre til kontor, men enn så lenge heter det kun roterommet, så dere får beklage rotet) føles det liksom helt naturlig å ta en pullups eller to både når jeg kommer hjem til eller forlater leiligheten. Jeg tenker å flytte stangen litt rundt i leiligheten, og neste location blir badedøren. På den måten kan jeg ta 5 pullups hver gang jeg skal på do for eksempel. Haha. Jeg ser for meg at dette kan bli et artig prosjekt. 

Jeg fikk denne gøye saken av min generøse sponsor Proteinfabrikken. Som sagt finnes den i flere utgaver, og i ulike prisklasser. Besøk proteinfabrikken sine nettsider og sjekk ut utvalget. Det er ingen tvil om at det er mengdetrening som skal til for å mestre en øvelse, så nå ligger virkelig alt til rette for at jeg skal bli queen of pullups. *ler*

 

Smiiiiiil Maren


13 kommentarer
    1. Du visste det kanskje ikke, men bloggen din er nummer 4 på topplista i Krrstiansand 🙂 Der jeg fant den. Liker det jeg har lest til nå, stå på videre!
      Ha en fortsatt fin dag 🙂

    2. Et av treningsmålene mine er å få til pullups, men har ikke mye styrke i armene nå.. Har du noen tips til hvilke øvelser og hvor mye som skal til for å få meg klar for pullups? Samboeren min har til og med stang her hjemme, men jeg får meg ikke opp engang 😛 Pinlig! 😛

    3. Vet du hva veggene i leiligheten din består av? Har lenge hatt lyst på en sånn en, men har relativt tynne plate- eller gipsvegger i leiligheten. Ser bare for meg at jeg skal rive ned veggen med kroppsvekten min når jeg begynner å leke apekatt med en sånn en ;o)

    4. Bare Katrine:
      Jeg har jobbet meg opp fra å klare 0 til 4-5 pullups og chins de siste månedene. Trente ulike ryggøvelser to ganger i uka. På den ene økta kjørte jeg bl.a chins med hjelp fra strikk i begynnelsen, og på den andre økta pullups på et apparat hvor man får hjelp med vekta i begynnelsen. Trente også et par sett med negative repetisjoner; dvs hang i toppstilling, og brukte 30 sek på å senke meg kontrollert ned. Brukte også her vekthjelp i begynnelsen, da jeg ikke hadde sjanse til å klare å holde igjen kroppen i 30 sek! 🙂

    5. Du ER queen of pullups! 😀 Den ryggen på deg!! God sommer Maren, innom
      deg hver dag men ikke like god på å kommentere. Fortsett den gode jobben
      du gjør, du motiverer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg