Dyreparken

I går besøkte jeg Dyreparken her i Kristiansand. Det er nesten synd å si det, men selv om jeg faktisk bor her, så er det over 15 år siden sist jeg var i Dyreparken. Det har skjedd store endringer der ute, med utbygging og masse nye spennende attraksjoner,  men noe var heldigvis uendret og det var dyrene. Jeg gikk inn i parken med en barnslig spenning i kroppen, jeg husket tilbake 15 år, da jeg som 10 år gammel jente kom inn i parken med skyhøye forventninger. Den gangen leverte dyreparken langt over forveningene,  jeg husker helt tydelig hvor magisk og spennende jeg synes det var. Når jeg i går var tilbake i parken, 15 år senere, var jeg ikke forberedt på å oppleve den samme gleden og spenningen, der tok jeg feil. Om det ikke var helt den samme barnslige herlige iveren, så var det faktisk ikke langt unna. Jeg løp rundt der ute, pekte på dyrene, knipset bilder og skravlet i vei om alt jeg så. Jeg må le av meg selv, jeg må ha sett ut som et forvokst lite barn der jeg ilte rundt mellom alle de spennende eksotiske dyrene.




Kardemomme by er obligatorisk når man besøker Dyreparken, og det var utrolig koselig å være tilbake i den trange sjarmerende brosteinsgatene, med de søte murhusene med Politihus, bakeren og tante sofies hus. Jeg synes nok ikke akkurat kardemomme by var like stas nå, som for 15 år siden, men den lille byen har en herlig sjarm og verdens beste kanelboller.

Stor-slegga og alle andre slike skumle saker holder jeg meg langt unna. Jeg har aldri likt verken karuseller eller berg og dalbaner, så slike ting lar jeg andre få kose seg med. Vi passerte, og jeg ser jo at mange har det veldig gøy der inne, men det frister overhode ikke for meg. Jeg koser meg mer enn nok med alle de herlige dyrene. 

Jeg ble litt inspirert av de aktive, herlige apekattene, og fikk lurt meg til en liten runde med pullups inne i parken selv.  

Konklusjonen må bli at dyreparken fremdeles er stas i voksen alder, og eksotiske dyr er og forblir spennende. Jeg ser likevel ikke for meg at jeg kommer til å dra tilbake kun for min egen del med det første, men bare vent til lille tanteskatten min blir noen måneder eldre så skal jeg  ta henne med i Dyreparken så ofte hun måtte ha lyst.

Har noen av dere vært i dyreparken i Kristiansand?

 

Smiiiiil Maren


4 kommentarer
    1. Jeg er ny leser på bloggen din, men må bare si at jeg tar meg selv i å smile idet jeg leser innleggene dine =) For en gledesspreder du er! Ha en fin dag, Maren! =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg