Gymface

Jeg synes ofte mange slike gym-sitater kan bli litt harry, men akkurat dette passet jo veldig bra til bildet. Jeg måtte le godt når jeg så bildet, en blanding av fokusert blikk og grimase fordi det er tungt. Fantastisk festlig!

Foto: Mats Grimseth

I dag er det overkropp som står på planen, og jeg skal kjøre økten sammen med en god venninne av meg. Hun har spurt meg så pent om litt hjelp til å komme i gang med styrketreningen, og da vil jeg selvfølgelig hjelpe til. Jeg har lagt opp et styrke program for henne, og i dag skal vi kjøre gjennom overkropps delen av programmet.  Jeg har lagt det opp slik at hun har tre styrkeøkter pr uke, den første uken er det to overkroppsøkter, og en underkropp, uken etter er det to underkropp og en overkropp og slik fortsetter det. Hun kjører to øvelser for rygg, to for bryst, to på skulder og armer. På den måten kommer hun gjennom hele overkroppen. Vi starter med 10 repetisjoner, 3 sett. 

Øvelsene er som følger:

  • Nedtrekk
  • Sittende roing
  • Skulderpress
  • Sidehev
  • Brystpress 
  • Brede pushups
  • Biceps / triceps

 

Nå skal jeg kose meg med siste slurk av BCAA-shaken min, før turen går videre til gymmet. Selv om jeg i all hovedsak veileder henne, så blir jeg med på alle øvelsene, og dermed får jeg også en god treningsøkt. Er det flere som trener i dag, hva står på planen deres? 

 

Smiiiil Maren

14 kommentarer
    1. Hadde blitt kjempe glad om du kunne lagt ut hele treningsprogrammet her på bloggen. Sliter med motivasjon nettopp fordi jeg har ingen anelse om hva jeg skal trene og hvor ofte når det gjelder styrketrening…

    2. Sterka! 😀 Digger bildet! Har liksom ikke fått meg til å ta opp styrketreningen igjen jeg.. Føler meg smått lat, og veldig umuskuløs for å si det sånn.. Hadde vært gøy å fått et spesialtilpasset komponert styrkeprogram av deg! Fått bygd opp kroppen litt 🙂 Dagens trening ble 2 timer gange i solskinnet 🙂 Sier meg fornøyd! Ha en strålende mandag 😀

    3. har startet uken med en tung intervalløkt! er 1.50 høy og veier 48kg, og må gå litt ned i fettprosent for at magemusklene i det hele tatt skal syes. Lurer på hvor mange ganger i uka jeg burde trene intervall? har tenkt å trene overkropp i morgen, underkropp på onsdag og igjen ta en intervalløkt torsdag. Høres det ut som en plan, for da får de ulike musklene restituert seg rimlig bra!

    4. Hadde vært kjekt om du kunne lagt ut hele programmet 😀 har ikke vært innom denne bloggen før, men ble veldig inspirert til å starte opp igjen med treningen nå 🙂

    5. Hvoor har du kjøpt den singleten? 😀 Og den turkise med leopard i et tidligere innlegg?
      Superfine, du ser fantastisk ut : ))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg