Lag en plan!

Mandags-morgen, og i tilegg mandag etter 17-mai helg. Det er helt forståelig at mange nok er litt trøtte i dag. Husk at det er forskjell på å være trøtt, og å ha en dårlig dag. Tenk at det er helt greit at du er trøtt, det gjør ingenting, ikke la det legge noen demper på dagen din. Ta deg en ekstra kopp kaffe, og tenk at når du er ferdig på jobb eller skole kan du dra hjem og gjøre noe hyggelig, gå deg en lang tur med en venninne, lage noe ekstra godt til middag eller kanskje sette deg ned og legge en sporty plan for uken?

Det trenger ikke være sånn at mandagen MÅ man trene og spise super sunt og være så fryktelig flink. Kanskje er det fint å bruke mandagen på å motivere seg selv til at det skal bli en sprek og fin uke. Skriv en middagsplan for uken, skriv handlelisten klar slik at når du kommer på butikken vet du akkurat hva du skal handle, og skriv opp en treningsplan for deg selv. Lag deg noen små mål for uken, for eksempel at du skal ha 3 treningsøkter i løpet av ukens 7 dager. Det er et fint, og overkommelig mål. Et annet mål kan være at du/dere skal ha fisk til middag 2 ganger i løpet av uken. Det er også et overkommelig mål. Sett opp litt ekstra frukt og bær på handlelisten din, så hvis søtsuget melder seg allerede på tirsdagen, så kutter du opp masse frisk frukt og danderer det i en skål,  hell litt vanilje yoghurt eller vanilje kesam over, og topp det hele med litt kanel. Så har du lurt deg unna den godteri-fella.

Jeg vet du kan, det handler bare om å være litt smart og hjelpe deg selv til å være smart. Bruk dagen i dag, lag en plan, skriv en liste, og jobb med motivsjonen for den kommende uken. Jeg sender drøssevis av positive tanker og energi ut til dere alle sammen i dag. 

Ha en strålende mandag, det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det, som avgjør hvordan dagen din skal bli. 

 

Smiiiil Maren


9 kommentarer
    1. Du er bare helt herlig! Du er alltid så smilende og glad 🙂
      Hvor er tighsten din fra? Og hvilke sko pleier du å løpe med?
      Ha en super uke, søte deg!

    2. Takk for super motivasjon 🙂 Og for en kropp 😀
      Jeg skal til personling trener i dag, og gleder meg masse. Har drevet masse med tung styrketrening og løping i noen år nå, men vil at hun skal lage en annen plan, vise øvelser og pushe meg enda mer! Det er godt med noen ekstra der som kan pushe deg slik at du når målene dine 🙂

    3. Tuuusen takk for den!!
      Kom meg ikke opp fra sengen før kl 9 i dag og har dårlig samvittighet for at jeg henger etter i dagens gjøremål, men når forkjølelsen aldri slipper tak blir det slik.
      Meen, har vært supereffektiv og takket være deg har jeg lettet litt på samvittigheten min!
      Ha en flott dag <3

    4. Du er alltid så motiverende og en skikkelig solstråle! Du klarer alltid å få et smil på munnen min. Tusen takk for det. Stå på videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg