Morningbliss

God morgen hjerter. I dag starter jeg dagen med kaffe, pannekaker og en rolig dag i sofaen. Jeg har sovet minimalt i natt, og kjente at jeg trengte en rolig start på dagen. Pannekakene på bildet er et inspirasjonbilde, mine ble ikke like pene – men jeg tørr påstå at de ble like gode. Jeg toppet dem med friske blåbær og vanilje kesam. En nydelig start på onsdagen. 

Oppskrift:

  • 60g havregryn
  • 30g vanilje proteinpulver
  • 2 egg
  • 4 ss sukrin
  • 1 ss kanel & 1 ts kardemomme
  • 4 dråper stevia vanilje

 

Bland alt sammen til en røre, tilsett vann slik at du får en fin konsistens. Pass på at røren ikke blir for tynn, pannekakene er så mye bedre hvis det er litt tykkelse på dem. Som topping brukte jeg som sagt friske blåbær og mager vanilje kesam, her kan du variere med ulike godsake. Friske jordbær og cottage cheese er en favoritt hos meg. 

Nyt pannekakene, og nyt dagen. Uansett hva dagen bringer så husk: “Make the best of it”. Hverdagen kan være fyllt med noen kjipe ting, sånn er det bare, men hvis man alltid prøver å ta med seg at man skal forsøke å gjøre det beste ut av enhver situasjon, så tror hvertfall jeg at det er et supert utgagspunkt for en herlig dag. 

 

Smiiiil Maren

 

10 kommentarer
    1. Disse hørtes gode ut! Skal testes ut 🙂
      Ønsker deg en fantastisk dag, kjære Maren <3 <3 Blir alltid glad av å lese bloggen din!
      Klem <3

    2. Jeg blir så glad og inspirert av å lese bloggen din! Takk for alt arbeidet du legger ned! 🙂 Har blitt veldig glad i styrketrening i det siste, og har i den forbindelse et par spørsmål – som jeg håper du (eller noen andre her?) kan svare på:
      1) Hvor lenge bør ei god styrkeøkt vare? Man blir jo sliten utover i økta, og treninga blir kanskje ikke like effektiv?
      2) Hva er dine favorittmageøvelser? Magen din er HELT RÅ!!

    3. Nå mener jeg ikke å være frekk, men føler du slurver litt med innleggene dine for tiden… Masse skrivefeil og sånn :/

    4. Kristin: det er ikke frekt i det hele tatt 🙂 Det er en konstruktiv tilbakemelding som jeg blir glad for å få. Jeg ser det selv her, og skal virkelig skjerpe meg. Takk for at du tør å si i fra 😉

    5. Karen: Tusen takk 🙂 Veldig koselig å høre!
      1) Det er vel egentlig ingen fasit på det, men jeg tenker at for at økten skal være effektiv og med godt trykk gjennom hele økten så er det sjeldent mine økter varer mer enn ca 45 minutter.
      2) Helt klart stabiliseringsøvelser / planken hvor du trekker opp bena i TRX / slynge.

    6. amalie: Ja selvfølgelig. Du kan bruke all annen tørrvare, speltmel feks. Eneste er at proteinpulveret gir jo en god vaniljesmak ( og selvfølgelig viktige proteiner), for smaken kan du eventuelt tilsette litt mandelessens for smak, eller litt mer stevia eller annen type søtning. Ift proteinmengden så kan du ha noe proteinrikt oppå pannekakene, som for eksempel cottage cheese blandet med vanilje kesam 🙂

      Prøv deg litt frem, de beste oppskriftene trylles frem ved prøving og feiling på kjøkkenet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg