Magic moments

Denne lørdagen startet jeg utendørs i deilige Baneheia. Jeg blir rett og slett lykkelig av sol fra en skyfri himmel og vakker natur, for meg finnes det ingenting bedre enn å få lov å gå eller jogge rundt i slike omgivelser. Jeg føler meg utrolig heldig som har dette tilgjengelig like utenfor husdøren. Jeg ute på tur relativt tidlig denne lørdagen, men møtte likevel masse blide energiske tur mennesker som koste seg i sola. Det er så hyggelig med den tur-kulturen at alle hilser på hverandre i skogen, er det bare slik på sørlandet eller opplever flere at man som regel alltid får et smil og et hei av andre folk man møter på tur i skogen? Jeg smiler og hilser hvertfall på alle jeg møter, og synes det er en utorlig hyggelig ting å gjøre.

På slike turer skrur jeg av musikken, setter telefonen på lydløs, og bare nyter. Jeg måtte likevel snike telefonen opp for å knipse et par bilder til dere, men utenom dette bar telefonen langt borte uten hele turen. Det er så deilig  ta en liten digital-pause innimellom og bare nyte øyeblikkene. Jeg er faktisk den dårligste jeg vet om på å ta slike pauser, jeg er tilgjengelig til en hver tid, og er alltid oppdatert på sosiale medier, og mail. Jeg forsøker å bli flinkere til å koble ut, og nå har jeg altså begynt med å la turene i skogen være totalt digitalfri-sone. Det er i det minste en liten start.

Nå har jeg akkurat hatt en liten bytur og handlet masse godsaker til kvelden. Det er jo både helg og eksamenslesing på gang her, og da må det være lov å kose seg litt ekstra. Nå skal jeg straks tilbake til pensumbøkene, men først skal jeg kose meg med et par proteinsjoklader og et digert fruktfat. Mmmmm. 

Hva er deres planer for kvelden?

 

Smiiiil Maren


4 kommentarer
    1. Hei, Maren! Takk for en inspirerende blogg 🙂
      Jeg er veldig enig i det å ta digitale pauser og bare vær til stedet i nuet. Jeg tror at SÅ mange hadde hatt veldig god nytte av det! Mange bloggere kjører jo “challenger” – gå så og så mange kilometer i løpet av en uke, drikke et visst antall liter vann, osv… jeg lurte på om du kunne kjøre en slik challenge, men som handlet om dette med digitale pauser? For eksempel en utfordring om å ikke være på instagram, snapchap, facebook, blogger, nettaviser, netflix (… eller hva man nå enn bruker) for eksempel etter kl. 19:30. Eller at man ikke skal sjekke det før arbeidsdagen / skoledagen er ferdig. Det kan jo bli litt vanskelig for mange, men det er vel også poenget! Vi trenger strengt talt ikke disse sosiale mediene hele tiden, og som sagt tror jeg sååå mange hadde opplevd positive forandringer hvis de kom seg gjennom de 3 første dagene med “sosiale-medier-abstinenser”. Du har så mange som ser opp til deg, og du kan nå ut til mange 🙂 bare vær grei og tenk over det.
      http://www.youtube.com/watch?v=Z7dLU6fk9QY
      Klem fra Helene:)

    2. Lekre bilder – deilig med ro og kun narurlige lyder fra naturen. Begge deler er bra – være tilgjengelig og ha evnen til å “koble fra” av og til 😀

    3. Helt enig med deg:)
      Og en veldig vittig ting;min mor er på langhelg til Kristiansand denne helga(er fra Trondheim),og hu hadde vært å gått i Baneheia,så da viste jeg bilde av deg ,og ja,deg huska hu og sa at hu hadde smilt og hilst til deg;) det er samme kulturen her oppe også,heldigvis:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg