Earlybird

Jeg har tidligere forsøkt å stå opp ekstra tidlig, og få unna en liten morgentur før jobb. Det har resultert i at jeg har vært så trøtt på jobb at jeg virkelig har slitt med å komme meg gjennom arbeidsdagen. Jeg kunne ikke godta at jeg som er tidenes A-menneske og earlybird ikke kunne klare å få unna en liten kondisjonsøkt før klokken 07.30 på morgenen uten å bli helt zombie. I dag gjorde jeg derfor et nytt forsøk, og det fungerte helt utmerket. Jeg stillte klokken på 05.15, og klokken 05.30 var jeg på vei ut døren.


Bildet er tatt for et par dager siden, på tur med en venninne.

45 minutter rolig jogg i mørket var virkelig helt herlig. Det er noe litt mystisk og magisk med å jogge ute så tidlig, byen har ikke våknet til liv og gatene ligger øde og nattestille. Jeg elsker å løpe ute i folketomme gater, og jeg liker spesielt godt å løpe når det er mørkt. Det høres kanskje sært ut, men det er noe med den deilige følelsen av å ikke være så synlig. Jeg kobler helt ut, og koser meg i min egen lille verden. Tankene flyr og jeg kjenner på total egentid og velvære. Jeg liker som dere forstår virkelig godt min egentid på morgenen, og nå som jeg faktsik har opplevd at jeg kan stå opp ekstra tidlig uten at jeg blir ubrukelig trøtt , så er jo ting bare velstand. Hemmeligheten er å passe på å komme seg i seng til en rimlig tid kvelden før, og kun gjøre det et par dager i uka. På den måten får du nyte overskuddet og energien en slik morgentur gir deg, uten å bli trøtt og sliten. Dersom du kjenner at det tar mer enn det gir, så ville jeg droppet det, og heller lagt treningen til ettermiddagen. 

Nå er jeg akkurat ferdig med lunsjen min, og skal fullføre resten av arbeidsdagen i praksis. I ettermiddag venter sushi og hygge med min skjønne mamma. Vi har som regel alltid en fast sushidate på onsdager, en utrolig koselig ting som gir mor og datter litt kvalitetstid. Det er jo heller ikke feil å få sushi servert midt i uken. 

 

Smiiiiil Maren


10 kommentarer
    1. Jeg har et spørsmål jeg har lurt på en stund; Hvem tar bildene når du er ute og trener? Treningspartner eller stativ? Veldig nysgjerrig 🙂

    2. Jeg liker også å trene før jobb, da har jeg energi til resten av dagen og kan bare kose meg. Deilig å stå opp tidlig å få gjort det man vil, så slipper man stresse for å rekke alt gjennom dagen. Flinke deg 😀

    3. Jeg lurer også på hvor tightsen er fra!:-)
      og, bruker du å spise før morgentrening? vet du om det anbefales å spise eller ikke først?:-)

    4. Morningen er fantastiks! Elsker følelsen av å trene da selv, så her foregår det for det meste morgentrening. Utrolig gøy å lese om at det er flere som meg som står opp tidelig og nyter det, får for mange sjokkerte reaksjoner på det.. haha! Kos deg med sushi og hyggelig selskap i kveld 😉

    5. Linn: Tightsen er fra Nike, kjøpte den for et drøyt års tid siden 🙂 Jeg spiser en skyr først hvis jeg er sulten, eller tar en proteinshake. Så spiser jeg god frokost når jeg kommer hjem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg