Effektiv mandag

I dag har jeg vært konstant på farten, og det er enda noen timer til jeg kan sette meg ned for kvelden. Jeg har virkelig vært effektiv i dag, og fått unna både forelesning, trening, cafekos, et par spennende møter, deilig middag i hyggelig selskap og nå straks skal jeg ut på en rusletur i frisk luft. Våren er endelig kommet til sørlandet, og det gjør meg overlykkelig og full av energi. Er det flere som kjenner hva solskinnet og den deilige milde temperaturen gjør med humøret? 

Jeg holdt meg unna godsakene på cafe i dag, denne frøkna fikk en overdose sukker i helgen, og det fristet faktisk ikke med kake i dag. Milkshaken derimot, den måtte jeg smake på, og den var helt magisk! Den perfekte pre-workout spør du meg. *ler* Dagens treningsøkt ble som planlagt en styrkeøkt på rygg og biceps.

Her er øvelsene jeg kjørte:

  • Nedtrekk supersett med sittende roing
  • Facepull
  • Stående roing
  • Pullups med strikk + negative pullups
  • Bicepscurls med hantler i supersett med stang

 

En deilig økt med høyt tempo og god respons fra kroppen. I dag trente jeg med en treningspratner, og det er like hyggelig hver gang. Hvordan er det med dere? Trener dere vanligvis alene eller sammen med en treningspartner? 

 

Smiiiiil Maren


20 kommentarer
    1. Flink du er 🙂 Og satan for en rygg du har!
      Jeg liker best å plugge inn ørepluggene og konsentrere meg alene, men syns også det er koselig når man har med en treningspartner, lettere å få noen til å pushe på! 🙂

    2. liker å trene alene, kan jeg trene i mitt eget tempo og bare ta hensyn til meg! men så er det jo masse kjentfolk der, så føler meg aldri alene! 😀 samtalene går i ett selvom. er hæærlig, smiler av å tenke på en treningsøkt!
      god mandagskveld fine fine Maren, du inspirerer til å spis nok og ha et lykkelig forhold til trening! digger deg 🙂

    3. Er i Portugal på utveksling med ei venninne, så vi trener sammen på et trenings”senter” ikke langt unna oss 🙂

    4. Ååh hørtes virkelig ut som en perfekt start på uken 😀
      Her startet uka med en real underkroppsøkt, samt en 30 mins powerwalk i frisk luft! Deilig!
      Ryggen din er til å dø av *siiikle*, håper jeg en gang får en slik en!
      Jeg liker best å trene med søsteren min, vi pusher hverandre så sykt og liker å trene på samme måte 🙂
      Ønsker deg en flott uke!

    5. Hei, Maren 🙂 Jeg har ikke kommentert her før, men jeg ville bare si at du er et stort forbilde for meg! Jeg er også sykepleierstudent og liker og jobbe med mennesker. Du virker bare så utrolig snill og god og i tillegg er du er stort forbilde når det gjelder trening og kosthold, selv om vi ligger ganske likt der også 😀
      Stor klem fra meg!

    6. Fikk også nok usunneheter i helgen, jobbet og det var maten vi fikk, haha uff…
      Jeg elsker når solen står på himmelen, det er den perfekte energikilde 🙂
      Når jeg trener bein og rygg liker jeg best å gjøre det alene, for da går det i intensive øvelser, men bryst og skuldre syns jeg det er fint å trene med noen så man kan få hjelp til å spotte.

    7. Hei søta! Legger veldig sjeldent igjen kommentarer her, men må bare få sagt hvor flink og inspirerende du er. Beundrer deg for å ha funnet en god balanse og et relativt lykkelig liv 🙂
      Lurer på om du kan skrive et innlegg om pull-ups og ryggtrening generelt? Jeg har alltid prioritert bein- og rumpetrening. Er ekstremt svak i overkroppen, men har så lyst til å lære meg å ta pull-ups med egen kroppsvekt. Klarer såvidt røre meg en millimeter fra “hengende posisjon”. Trener litt med strikk og negativer + kjører vanlige ryggøvelser som facepulls, nedtrekk, sittende/stående roing.. Men jeg får det bare ikke til og gir fort opp. Hadde vært supert med et innlegg om dette! Kanskje challenge – hvor mange av leserne dine klarer en pull-up før sommeren? 🙂

    8. Liker egentlig best å trene alene 🙂 ser mange som blir sittende å skravle når de er mange, og det vil jeg ikke når jeg er på treningstudio! Men det hadde ikke skadet å få med meg kjæresten en gang i blant da, hehe 🙂

    9. Beundrer deg for all treningen du legger ned, og all inspirasjonen du deler med oss lesere! Men jeg reagerte bare litt på en ting; du skriver at du har fått unna cafebesøk osv., hørtes nesten ut som du hadde fått unna noe kjipt du ville bli ferdig med,, men regner med det ikke var det du mente haha 🙂 Ha en fin kveld videre!

    10. Hei Maren 🙂 ryggen din er så awesome! Du ser fantastisk ut! Når det er sagt, ble jeg sjokkert over at du har fått reaksjoner på at du spiser for mye?! Folk skal nå henge seg opp i alt, enten spiser man for lite, eller for mye.. Alle er forskjellige, og det er så høyst naturlig at du som trener så tungt og mye, trenger mye mat. Jeg håper ikke du bryr deg om hva andre mener, du kjenner vel din egen kropp best 😊 jeg lurte på om du bruker å planlegge middagsuken din? Leste et inspirerende innlegg i dag på fotballfrues blogg hvor hun la ut ukesmenyen sin. Det første jeg tenkte var st det hadde vært moro å se din meny. Er dette noe du kan legge ut?😊 kanskje flere lesere vil dele sin ukesmeny, så kan man bli inspirert av hverandre. Synes nemlig det er litt vrient av å til å finne ut hva man skal lage hver dag..du er en kjempestor inspirasjon for meg, og jeg er avhengig av bloggen din 😊

    11. Hei!
      Jeg lurer på om du har tips til styrketreningsprogram for helt nybegynnere? Har meldt meg inn på treningssenter, men hadde vært supert med tips til hvilke øvelser man bør starte med og antall reps. og sånn! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg