Min frokost

I dag har jeg lyst å dele frokosten min med dere, rett og slett bare fordi den er så fantastisk god at jeg blir glad av å spise den. Dette er min frokost hver eneste hverdag, og det har det vært i flere år nå. Jeg elsker meieriprodukter, og alle som kjenner meg vet at dette er det desidert beste jeg vet. Det blir ofte meieriprodukter, frukt, bær og nøtter både til frokost, lunsj og kvelds her i huset. Funfact om meg: På en vanlig dag kan jeg lett spise 8 – 10 enheter frukt. Så de som mener at fruktsukker gjør det tykk og ikke er bra for deg, vel dere om det! Jeg kunne ikke vært mer uenig 🙂 

Er det noen av dere som har smakt eplene på bildet over? Jeg vet desverre ikke navnet på dem, men de de er sessongbasert, og jeg er like lykkelig hvert eneste år når disse kommer i butikk. De er så vanvittig juicy og deilige på smak. Jeg kjøper ny ladning av disse eplene nesten hver eneste dag. Når det gjelder frukt så går det desidert mest i epler her i huset, med sharon og pærer på en god andre og tredje plass. Ellers blir det mye bringebær, blåbær og jordbær – med bringebær som en knepen favoritt forann de to andre, men prisen gjør at det er blåbær jeg spiser mest av. Når det gjelder nøtter er jeg altetende. Cashewnøtter troner på topp, etterfulgt av mandler, valnøtter, pekannøtter, peanøtter og macademianøtter. Alle uten salt! Meieriproduktene mine varierer jeg lite på, det er alltid cottage cheese, mager når jeg er hjemme, og orginal på farten – dette er rett og slett kun på grunn av størrelsen på boksen. Orginal kommer i liten boks, og er mye greiere å spise på farten, selv om jeg liker mager bedre på smak. Næringsmessig skiller de såpass lite at jeg bryr meg ikke om det, jeg tar et par nøtter ekstra til den magre varianten og vips er de likt i fettinnhold. Enkelt og greit! Skyr går det mye av hos meg, og da mener jeg virkelig mye – jeg burde vært sponset!! *ler* Favoritten er uten tvil rips og den med fersken/bringebær. Heaven in a box sier jeg bare! Ellers liker jeg å variere med yoplait 0,0 yogurter, disse er så små og søte at jeg som regel alltid må ha to ( eller tre ) i frokostskålen min. Favorittene er vanilje, jordbær og bringebær. Jeg topper alltid skålen min med kanel og sukrilett. 

Så her har dere altså min store frokost, lunsj, mellommåltid, snacks og kveldsmat favoritter. Del gjerne din favoritt frokost i kommentarfeltet

 

Smiiiiiil Maren

28 kommentarer
    1. Jeg elsker å spise havregrøt eller proteinsjokoladehavrepannekaker, elsker havregryn om morgenen! 😀 Har jeg dårlig tid blir det ofte en skyr også nøtter og proteinshake rett etter trening, deretter en ordentlig god lunsj! 😀

    2. Ligner på FUJI-epler?
      Den nye sesong-varianten til 00% (sitron og tranebær) er fantastisk god. Tips, tips:)

    3. En boks mager kesam søtet med stevia vanilje, toppet med valnøtter, hakket mørk sjokolade og honning. Mmmm, kunne spist det dagen lang! Dessert for noen, frokost for meg!

    4. Jordbær, druer, eple, blåbær, appelsin og en boks mager vaniljekesam er desidert favoritter hos meg, men må ofte bytte ut kesam med laktosefri yoghurt. Litt kjipt men fremdeles godt!

    5. Oi, dette så godt ut!!
      Kunne du lagt ut hvordan en typisk dag ser ut for deg når det kommer til måltider?
      Synes det er interessant å se hvor mye og eventuelt hva som er bra å spose når man trener masse 😀

    6. Min frokost idag bestod av havregryn med vann og melk, eplebiter, kanel og sukrin. Ellers går det mye i speltlomper med diverse middagsrester:-)

    7. Hei! De dagene jeg trener (ca. 4-5 ganger i uken) spiser vanligvis dette til frokost;
      en boks skyr blåbær, litt yoghurt over og en ca. 1 dl havregryn rørt inn i dette. Topper det med slike blåbær du bruker og bringebær. Kan jeg spise dette til frokost på de dagene jeg ikke trener også?
      Håper på svar! Lurer så fælt på dette.

    8. Hvor lang tid er det sånn ca. du pleier å bruke på en treningsøkt? Er det litt forskjellig for deg, eller prøver du å trene 1 time, 1,5 time eller mindre/ mer? 🙂

    9. Marie: Ca 40 minutter på styrkeøkter 🙂 Sjeldent mer enn det! Ofte 35 min hvis jeg har armer eller skuldre på planen feks. Kvalitet over kvantitet vettu 😉

    10. Vi er virkelig to som ELSKER frukt/bær og meireiprodukter! Det er desidert noke av det beste eg får, og går ned på høgkant til fleire av måltidene på en dag 🙂 Min frukostfavorittt for tida no so eg er begynt å jobbe tidlig, og har gjerne litt dårlig tid om morningen er overnight oats i fleire varianter, smoothie laga med diverse frukt/bær og kokosmelk/avokado 😀 slår aldri feil det 😉

    11. Hei! For det første må jeg bare takke for en fin blogg som fokuserer og informerer så godt om en balansert, sunn livsstil. Jeg har søkt litt rundt på nettet, men finner ikke svar på det jeg lurer på, men tror du at du kan hjelpe meg?
      Det jeg lurer på er følgende:
      Vi oppfordres til å velge grove produkter, fordi det gjør at vi holder oss lengre mette, og det inneholder vitaminer og mineraler. Men jeg, som hele tiden velger grovt, begynner å bli lei, og lurer derfor på om det er flere kalorier i fine baguetter, landgang, eller lignende, altså produkter av hvitt mel?

    12. Havregryn, litt vann, CC og stevia vanillla creme i bunnen blandet. Så et eple delt opp I biter. og til slutt yoplait dobbel 0% kirsebærsmak tømt over eplene. Gjerne litt nøtter på toppen. Det er såååå godt <3

    13. ååååå de eplene er bare så fantastisk gode!! 🙂 jubler hvert år når de endelig kommer 🙂

    14. Tror det er fuji epler? De pleier å selge de med et sånt rosa “trekk” på utsiden?! Det er min favoritt også. De økologiske eple ligner litt i smak og konsistens også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg