Løperus og ny rekord

I dag startet jeg dagen så tidlig, at jeg føler at det er lang på ettermiddagen nå. Jeg hadde klokken på 06 for å komme meg opp og i gang med medikamentregningen. Dette er så vanvittig typisk meg, skippertak burde vært mitt mellomnavn. Jeg klarte å sitte stille i nesten 3 timer før rastløsheten tok overhånd, og jeg måtte ringe Kristina for å spør om vi skulle ta en tur på Solsiden. Hun var med, og en time senere stod vi på hver vår tredemølle. “Jeg tror vi skal ta mila i dag” sier Kristina – og slik ble det. I ca 1 time jogget vi side om side, pustet og peste, himlet med øynene, lagde grimaser og sendte hverandre oppmuntrende blikk og tillrop. 10 km er langt, og på en tredemølle føles det enda enger. Vi var så innstilt på at dette skulle vi klare, det var aldri et tema å gi oss. Her ser dere noen snapshots fra min fredag så langt:

Etter økten var vi gjennomvåte av svette, rødsprengte i ansiktet og overfulle av endorfiner. Kristina kjørte i gang med mageøvelser, mens jeg hoppet opp i en stang og begynnte å kjøre pullups. Sannelig satt jeg ikke ny rekord også! Det er så utrlig rart hvordan man kan sette nye rekorder når kroppen egentlig er helt tom, og sliten. 6 pullups ble det på meg, en repetisjon mer enn den gamle rekorden på 5 stykker. Stor stas! Etter økten ventet nybakte sunne muffins på oss. Slik er det nemlig å trene på Solsiden!

Nå sitter jeg å koser meg med en lunsjskål fyllt med eple og pærer i biter, cottage cheese, skyr, varme bringebær (frosne bær varmet i micro) og et par håndfuller usaltede cashewnøtter over. Jeg toppet det hele med sukrin og kanel. Mmmmm. Nå skal jeg straks hoppe i dusjen , før min skjønne svigerinne kommer å henter meg. Vi skal ut på interiørshopping til den nye leiligheten. *hurra*. Jeg ønsker dere en super herlig fredag, endelig er helgen her! Nyt dagen så lenge, mer fra denne kanten senere.

 

Smiiiiiil Maren

5 kommentarer
    1. Så fantastisk digg å springe mila, då!:) Eg måtte gi meg på 9km forrige gang eg prøvde (utrulig kjipt, men påbegynnende beinhinnebetennelse skal man ikkje tulle med). Også så gøy med ny rekord!:) Superflink er du! Ha en fin fredag videre!

    2. Jeg har som mål og klare mila på under en time! Det er tøfft!! Jeg klarer nå å løpe langdistanse på nivå 9, men tror kanskje ikke jeg får det til en hel time, og likevel kommer jeg meg nok ikke i mål på under en time! Dere er spreke! stor motivasjon i dere!
      Du ser helt amazing ut!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg