Kom i gang

Innlegget inneholder sponsede produkter

Det er mange som har skrevet mail til meg den siste uken, hvor de skriver at de rett og slett ikke klarer å komme i gang. Ja det er et nytt år, det er januar, ny start nye muligheter og det der, men det er desverre ikke slik at bare fordi kalenderen viser 2014 istede for 2013, så skjer det noe magisk med både motivasjon, treningslyst og overskudd. Jeg har skrevet mye om motivasjon, og treningsglede tidligere, og det vil jeg fortsette å skrive veldig mye om, fordi det er akkurat dette med motivasjon og bevegelsesglede jeg brenner aller mest for. Når det er sagt så finnes det selvfølgelig noen ting man gjøre for å komme i gang igjen, nå snakker jeg om utstyr, kosttilskudd osv, og ikke viljen, motivasjonen o.l. Den må nemlig komme innenfra og bunne ut i at du selv virkelig ønsker å gjøre en endring, for uten den egen-motivasjonen der, vil det bli vanskelig å nå målet. 


Jeg vil derfor tipse dere om noen produkter som jeg selv bruker nå, og synes er supre. Det er vinter, det er mørkt og det er kaldt, det gjør at jeg ( og sannsynligvis flere med meg) har mest lyst å dra direkte hjem etter jobb / skole, ta på joggebuksa og krype opp i sofaen med en kopp kakao og se på tv. Jeg trenger rett og slett et lite energi-kick for å dra på trening etter endt arbeidsdag, da bruker jeg NO-Xplode. Dette er det som kalles for en pre-workout, altså den inntas før trening. Jeg har testet en god del ulike pre-workouts og jeg synes mange av dem blir ekstremt kunstige på smak, og gir ubehgaleige prikninger i kroppen. Slik vil jeg ikke ha det! NO-Xplode har en frisk og mild smak, og gir meg et energikick fordi den inneholder koffein, men ingen ubehagelig følelse i kroppen. Effekten jeg merker på trening er at jeg blir mer fokusert, og kjenner et overskudd under økten, det vil si at det tar lenger tid før jeg blir sliten. Jeg tar 10g ca 30 minutter før trening. Jeg anbefaler dere å teste den ut.

Det andre produktet jeg mener bør være på plass er et godt proteinpulver. Nå skal jeg si med en gang at jeg er ikke den hyppigste brukeren av dette, og det tror jeg mange av dere også vet. Jeg spiser enormt proteinrikt i mitt kosthold, og ser derfor ikke nødvendigheten av å bruke shakes hver dag. I treningssammengeng derimot, så bruker jeg det. Dette fordi det ofte går litt tid fra jeg er ferdig på trening, til jeg kommer hjem , og får laget meg et måltid. Jeg ønsker å starte restitusjonen så raskt som mulig, og det gjør jeg ved å legge tilrette for det ved å innta næring bestående av proteiner og karbohydrater like etter trening. Det finnes mye forskning på dette, og alle er uenige – nå forteller jeg bare hvordan jeg gjør det, og hva som funker for meg. Jeg bruker Diet-protein og synes det er både godt på smak og bra næringsinnhold. Omega 3, vitaminer og mineraler tar jeg også, det gjør jeg hele året, men jeg er spesiellt påpasselig med å få i meg dette nå i vinterhalvåret. Nå har proteinfabrikken gjort det enkelt for oss jenter, og samlet de nødvendigste produktene i en pakke. Pakken heter Chick fitness pack – chocolate heaven. Dere finner den HER. 

I skrivende stund sitter jeg på Waynes Coffee og sipper til pre-workouten min. Jeg måtte spørre jentene her om det var i orden at jeg drakk den her inne, og det fikk jeg selvfølgelig lov til. Det er så herlig med slike avslappede og hyggelige steder som Waynes. I oslo var Waynes min faste plass hvor jeg satt å jobbet med alt av treningsprogrammer og kostplaner til kunder. Jeg tilbringte mange mange timer hver uke på den cafeen. Kanskje jeg skal innføre samme tradisjonen her i Kr.sand. Det er jo virkelig bare så mye hyggeligere å sitte på cafe, enn alene hjemme. 

Ha en deilig mandag dere, nå skal jeg få i meg siste slurken av NO-explode før jeg bærer avgårde på trening. 

 

Smiiiiil Maren

 

5 kommentarer
    1. Tusen takk for tipset Maren! 🙂 Jeg trenger virkelig noe som kan gi meg litt mer energi, så dette vil jeg prøve ut 🙂 Proteinpulver har jeg selv, men er absolutt ikke flink til å bruke det, skjerpings ! Haha 🙂
      Ha en fin kveld 🙂 Nå går turen til gruppetime som heter Fatburn 😀

    2. Hei Maren,
      Vet du om man kan bruke proteinpulver når man er gravid? Tenker da på 100 % whey fra Proteinfabrikken. Er så usikker på om jeg kan drikke det eller ikke. For min del har jeg kun pleid å bruke det i treningsammenheng for rask restitusjon og er ikke noe jeg bruker daglig, kanskje 2-3 ganger i uken. Kan du noe om denne problemstillingen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg