Vintermorgen

I dag stod jeg opp tidlig, veldig tidlig. Jeg trengte noen timer alene, uten noen forstyrrelser. Jeg trengte å sortere tanker, organisere og strukturere kaoset. Det er vel ingen hemmelighet at jeg har litt mange baller i luften på veldig mange ulike arenaer. jeg elsker å ha det slik, men det krever at jeg noen ganger setter av litt tid til å organisere det hele slik at kabalen går opp og alt som skal gjøres blir gjort. I dag startet jeg altså dagen med penn og papir, jeg fikk ned alt jeg må få unna i tiden fremover på papiret. Det er så mye enklere å forholde seg til noe skriftlig og konkret. Etterpå skiftet jeg til ullundertøy og løpeklær, knyttet på meg joggeskoene og ruslet ut i vintermørket. Jeg gikk ut akkurat i brytningspunktet mellom nattens mørke og dagslyset. Det å få oppleve naturen i det magiske lyset som oppstår akkurat på det tidspunktet var virkelig helt magisk. 

Når mørket var forsvunnet og dagslyset glittret med sitt nærvær la jeg på tur innover i skogen. Jeg er faktisk helt utorlig mørkredd, så jeg turte ikke dra inn på stiene før mørket var helt borte. Jeg fikk en god halvtime inne i skogen før jeg vendte nesa hjemover igjen. Det ble ikke den lengste turen, men akkurat nok til å gi meg det overskuddet og de endorfinene jeg trengte for en lang dag med pensumlesing. Vel hjemme måtte jeg ha en liten turn-runde på gårdsplassen for å bruke opp litt av endorfinene *ler*. Det er mange mange år siden jeg sluttet å turne aktivt, men gamle kunster sitter fremdeles igjen. Det er så viktig for meg å hoppe, sprette og leke litt i hverdagen. Venner og familie ler alltid litt av meg fordi jeg mener at det ikke er en fullkommen dag før jeg har stått litt opp-ned. Hehe. 

Nå venter pensumbøkene, jeg skal faktisk bare koselese litt i dag. Eksamen er i morgen, og mitt hode funker slik at jeg ikke kan lære meg noe nytt siste dagen. I dag skal jeg kun repetere, sjekke over at ting sitter, tegne litt og prøve å holde nervene under kontroll. Nå får det gå som det går, jeg har gjort så godt jeg kan, og ingen kan da forvente mer enn det 🙂 

Nyt onsdagen kjære dere!

 

Smiiiil Maren

9 kommentarer

Siste innlegg