Off-day med shoppingsmell, og kaffekos

I dag har jeg en litt off-day, hvor jeg virkelig må snakke hardt til meg selv for å få unna noe som helst fornuftig. Jeg stod opp klokken 07.00, og det eneste jeg har klart å få gjort en tidenes shoppingsmell på den nyåpnede Høyer sørlandsenteret. Kjære HIMMEL for en gigantisk butikk fyllt til randen med godsaker. Jeg ruslet rundt der ute i over to timer, og endre opp med en herlig liten fangst av vakre skatter. Blandt annet en ulljakke fra Malene Birger som er helt vidunderlig. Viser dere senere hvis dere vil se? Nå har jeg plassert stumpen i sofaen med en diger proteinkaffe, planen er å få unna et lass av skolearbeid og mails. Jeg ble servert bløtkake på Høyer siden det var åpningsdagen, og nå er jeg så høy på sukker at jeg ikke klarer å sitte stille. *ler* Veldig lite smart når jeg både har treningfri og en haug av stillesittende arbeid å få unna. 

I går hadde jeg en “PT-time” med min storebror. Jeg synes det er så herlig at han ønsker min hjelp, og jeg koser meg så med hele prosessen. Jeg savner virkelig å jobbe fulltid som personlig trener. Det skriker i hele meg når jeg ser PTene rundt på ulike treningsentere som får hjelpe, motivere og veileder kundene sine til å nå nye mål. Jeg blir helt grønn av misunnelse. Inntil videre får jeg kose meg med å hjelpe familie og venner med trening og kosthold. I går var det altså min bror som skulle få kjørt seg og ben stod på planen. Jeg har valgt å dele opp treningen hans i overkropp og underkropp + cardio. På benøkten i går kjørte han følgende øvelser:

  • Knebøy – fokus teknikk + stabilitetsøvelser for knær/hofte
  • Benpress 
  • Markløft
  • Utfall 

 

Vi startet økten med en god runde med foamroalling for å løsne opp stive muskler og eventuelle muskelknuter, løsne opp i muskelfacia og forberede bena på fysisk aktivitet. Dette fungerte meget bra, og dybden på knebøyen har aldri sett bedre ut *stolt coach*. Jeg sitter nå å renskriver hele programmet hans, det er så mye gøyere å gjøre dette enn å lese sykepleiefag. 

Nå skal jeg ta meg selv i nakken, lage enda en proteinkaffe og forsøke å få unna litt skolearbeid. Håper dere har en deilig torsdag, kun en dag igjen så er helgen her. Følg med på bloggen på søndagen, da kommer nemlig en fin liten konkurranse til dere!

 

Smiiiiil Maren


21 kommentarer
    1. Jeg legger sjeldent igjen kommentarer, men er fast leser og stoor fan! Du er så herlig 🙂 etter en hard styrkeøkt i går (med blandt annet strake mark) har jeg vondt i korsryggen, kunne du ha vist øvelsen strake mark med video? Lurer på om jeg har gjort den feil eller om det bare er gangsperr!
      Ha en super dag :)!

    2. Jeg har virkelig en off-day jeg og, godt å høre at effektiviteten ikke alltid er på topp hos deg heller. Titter innom bloggen din hver dag, du er herlig inspirerende! 🙂

    3. åå du er så flink Maren!! du er virkelig et forbildet. du virker som en skikkelig flink og dyktig person med massemasse kunnskap, skulle VELDIG GJERNE hatt deg som pt, det hadde vært fantastisk. det vet jeg. men et lite spørsmål:
      når kommer svarene på spørsmålsrunden som du hadde for litt siden? 🙂

    4. hei Maren! jeg bare lurer på noe. du vet personlige trenere, hvor mye koster det? og hva går det ut på? kan du fortelle litt om hva en personlig trener gjør? er det en som lager både kostholdsplan og treningsplan for deg og som liksom trener deg personlig og hjelper deg og er der gjennom hele økten?? eller hva? jeg er veldig nysgjerrig, virker interresant og skulle gjerne hatt en pt selv om det inneholder noe av det jeg nettopp nevnte…. men jeg er usikker 🙂

    5. Sitter med akkurat det samme selv (anatomi). Har eksamen 14.11 og er sykt dårlig til å sette meg ned med det. Verste av alt er jo at jeg tok den for fire år siden, da jeg gikk 1.året. Men nå tar jeg den opp for å forbedre karakter slik at jeg kommer inn på master neste år. Noe som gjør det enda verre å sette seg ned å lese, når jeg har gjort dette en gang før. AAAH! Gleder meg til dette er over:p

    6. Hei 🙂 Jeg var innom proteinfabrikken i byen og spurte om de hadde inne proteinkaffe, og han svarte at det hadde han sluttet å ta inn da den smakte så jævlig.
      Så jeg lurte på om den proteinkaffen du drikker om den smaker godt, og hvor du evnt får tak i den?

    7. Går det fint med studiene? Jeg sliter sånn med motivasjonen om dagen at det halve kunne vært nok. Makter ikke å ta meg selv i nakkeskinnet.. :O dør litt inni meg av det..

    8. Kjenner igjen det at ALT anna er kjekkare enn å lese – til og med oppvask og rydding, høhø.. men blir i stor grad som med trening dei dagane sofaen frista – sparke seg sjøl i ræva og gjør det beste ut av det:) følelsen etter endt levering/prøve der du veit du har gjort ditt beste, slår det meste:) ha en fin dag videre, nydelige du!

    9. *Kathrine S*: jeg lager den selv, har aldri prøvd ferdig 🙂 søk på proteinkaffe fitliving på Google så kommer min oppskrift 🙂 har lagt den ut 4-5 ganger 🙂

    10. Hei! Jeg har selv tenkt på å ta personlig trener etter jeg er ferdig med sykepleien, ettersom trening interesserer meg mye mer :p lurte bare på om du har tenkt å kombinere disse to utdannelsene på noen måte, eller..? 😀

    11. Hei!
      Leser bloggen din daglig, men gir sjelden lyd fra meg.
      Men vil bare fortelle deg at du har en super blogg og virker som ei herlig jente 😀
      Kanskje du kan poste litt outfits også? Nå som du jobber på høyer 🙂
      Høyer og trening er virkelig best of both worlds. Vil ihvertfall se hva du kjøpte der 😉

    12. Hei
      Jeg er blitt veldig glad i protein kaffen din 😜😋😋
      Men hvor mange anbefaler du å drikke om dagen?
      Er den sunn eller usunn?
      Takk for masse inspirasjon 😉👏👏😊

    13. Stine: Det er jo kun kaffe og proteiner så den er absolutt sunn. Hvor mange du drikker må du se selv ift hvor mye koffein du tåler. Hehe. Jeg har 1-3 om dagen 🙂

    14. Hehe takk for svar 😊😊
      Kunne drukket flere store kopper om dagen 😉 men tenkte at melken ikke var så bra… 😌
      Men Jeg bruker skummet melk og det er vel ok 😉
      Ha en forsatt fin kveld 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg