Høst, Søndagstur og ostesmørbrød

Brrrr, så surt og kaldt det er ute. Vinden blåser og regnet pisker mot vinduene. Jeg kom akkurat inn døren etter en koselig søndagstur ute i ruskeværet. Søndagstur må være en av de kosligste aktivitetene jeg vet om. Det handler overhode ikke om trening, men kun om det å komme seg ut i frisk luft, puste, senke skuldrene og bare nyte. Jeg liker aller best å gå tur sammen med noen, slik at man kan gå å skravle hele turen, gjerne med en kaffe i hånda. I dag gikk turen rundt omkring her på grim, og inn i vakre Ravnedalen. Det var ekstra koselig å rusle gjennom den delen av grim hvor jeg har vokst opp og lekt i alle mine barneår. *mimre*. Ravnedalen er alltid en herlig opplevelse uansett vær og årstid, det er noe trollsk og magisk der inne og jeg har et helt spesiellt forhold til Ravedalen.

Nå har jeg skiftet til tørre myke klær, puttet ullsokker på føttene og krypt opp i sofaen. Nydelige ostesmørbrød er akkurat ferdig stekt, og står til avkjøling på kjøkkenbenken. De dufter helt nydelig og lager en deilig stemning i hele huset.

Nå skal vi kose oss med ostesmørbrød som er laget på spiralloff og med ekstra mye ost på. Mmmmm. Litt ekstra kos hører søndagen til.

Søndags-ostesmørbrød:

  • Spiralloff
  • Kokt kinke
  • Norvegia ost
  • Ost fra Danmark (“den sorte”)
  • Paprika & tomat
  • Salt, pepper og oregano

 

Håper dere har en fin søndag, og at dere er klare for en ny sprek uke! Jeg kjenner at jeg skal bruke denne søndagen godt til å lade opp batteriene slik at jeg er klar for en energisk og sporty ukestart i morgen. 

 

Smiiiiiiil Maren

 

7 kommentarer

Siste innlegg