Fredagslunsj og helgekos

I dag kjørte jeg hjem mellom forelesning og et møte, tiden strakk såvidt til – men det fristet så mye mer med en hjemmelaget god lunsj istede for en kjapp løsning fra butikken. Selv om en lunsj må gå kjapt betyr det ikke at det må gå på bekostning av hverken smak eller nærinsinnhold. Denne gangen var jeg ekstra heldig da jeg hadde ferdig kokte egg i kjøleskapet og sparte noen små minutter på å slippe å koke dem. Ellers var det bare å varme fiskekakene litt, kutte opp litt salat, skrelle eggene og dandere det hele på en tallerken. 

Det er smart å ha fiskekaker, ferdig sterke kyllingfilet eller ferdig stekt karbonadedeig tilgjengelig i kjøleskapet. Da er det bare å varme kjapt opp og tilsette en ekel salat og vips har du en fantastisk lunsj. Det krever litt planlegging, men det er da langt fra uoverkommelig å handle inn et par fiskekaker, eller steke opp litt ekstra kylling. Jeg toppet salaten med Walden farms honey dijon dressing og mager kesam. Enkelt og greit. Desserten ble to questbars fra gårsdagen Iherbpakke. Fy søren så gode de der er, det er umulig å bare spise en. *ler*

Nå skal jeg straks opp til jentene på Nimue Hud for en liten helgefiks, så gjenstår et møte, og den obligatoriske fredagshandelen. Fredagshandelen min inneholder friske blomster, valrona sjokolade (70 %), en god vin og litt ekstra godsaker fra matbutikken. Jeg liker å markere at det er helg, og synes denne fredagshandelen er så koselig. Det hører også fredagen til med en liten husvask, slik at det er koselig og godt å være der i helgen. Jeg koser meg ikke fullt og helt hvis det ikke er ryddig og rent rundt meg. Det er utrolig lenge siden jeg har bakt noe, så dere skal ikke se bort i fra at det popper opp en muffinsoppskrift i løpet av helgen.

Har du noen spesielle ting du liker å handle inn eller gjøre før helgen?

 

Smiiiiil Maren


4 kommentarer
    1. hvilken type fiskekaker bruker du? de så veldig gode ut! jeg har prøvd å lage selv, og det smaker heelt fantastisk! men tiden strekker ikke alltid til, så o med en hurtigløsning:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg