En latterlig fantastisk lørdag

God lørdagsmorgen

Endelig helg, og endelig en morgen hvor jeg våknet av meg selv og ikke en skrikende vekkerklokke. Det er lenge siden jeg har hatt en ordentlig morgenstund med god tid, lave skuldre og nydelig kaffe. I dag nytes morgenstunden ekstra lenge, jeg har ingen avtaler før litt ut på dagen, og har planer om å nyte sofakroken en god stund til. Aaaah lørdagsgleder. 

Jeg skal tilbringe hele ettermiddagen og kvelden på jobb, og skal derfor nyte formiddagen fullt ut. Gårsdagen ble en merkedag for meg. Flere store ting skjedde, og jeg sovnet med et stort smil om munnen. Det føles som ting virkelig løser seg nå, brikkene faller på plass og ting går i riktig retning. Det var en stor avgjørelse å flytte til Kristiansand, gå tilbake til skolebenken og forlate livet mitt i Oslo. Det er mye (les: mange) jeg savner i Oslo, men det er utrolig mye bra med Kristiansand også. Jeg har det bra her, veldig bra. Det er godt å kunne si at livet smiler og jeg ser virkelig frem til denne høsten. 

Uansett hva som skjer så har du alltid en valg – du kan alltid velge å se på glasset som halv fullt eller halv tomt. Make the best of it – det mottoet burde de fleste av mine fantastiske lesere lært seg nå. *ler* Så i dag dere, i dag går vi ut, og gjør det beste ut av det – gjør denne lørdagen latterlig fantastisk. 

 

Smiiiiiil Maren


10 kommentarer
    1. God lørdag til fine du 🙂 nyt den for alt den er verdt og husk at å dra på jobb også er en positiv ting og at du kan være med å gjøre lørdagskvelden litt bedre for noen 🙂 marteklem

    2. Maren.
      Du är en super institutionella för många, det ser man ju på bloggen din. Fantastiskt!
      Det jag undrar och har tänkt på en stund är focuset, du gör det med tärning och kost till nånting som inte värkar så farligt, men när jag ser dina likes på ex instagram så är det extremt focus på muskler mat och träning. Jag tänker att det är ett bra focus, men kan du ibland känna att det går till överdrift? Att det blir för mycket focus och att det kan värka som om det är betegnelsen för ett gott liv?
      Jag kritiserar ingen jag bara undrar? När man går vidare på dina likes på insta och vidare på deras likes osv känner jag att jag blir lite trist!
      Ser du vd jag menar?
      Linnea;)

    3. Linnea: Jeg tror så absolutt at fokuset kan bli for ekstremt, men jeg mener at det er opp til hver og en å skjerme seg selv mot dette hvis de ikke tåler det. Dersom du blir negativt påvirket av jenter med mye muskulatur og et ekstremt forhold til trening og kost – da ville jeg unngått å følge disse jentene. Jeg for min del er så sikker på meg selv og mitt forhold til egen kropp at jeg lar meg inspirere – men ikke påvirke av disse bildene. Jeg synes det er flott med sterke muskuløse kvinnekropper, og jeg bli både fasinert og inspirert av flere bilder på instagram. Forskjellen er at jeg lar det ikke påvirke meg i den grad at jeg etterstreber å bli slik selv, eller lar fokuset ta over kontrollen over meg og mitt liv.

      Jeg forstår godt hva du mener, og er enig i at forkuset er ekstremt hos mange, men jeg mner som sagt at vi må ta såpass ansvar for oss selv at vi skjermer oss mot det vi ikke ønsker å påvirkes av. jeg tror også det er viktig at man fokuserer på seg og sitt, det en person ser på som ekstremt, kan en annen finne motivasjon i. Jeg tenker at alle bør få like de bildene de vil, og følge akkurat hvem de vil, uten at noen skal legge seg opp i det.

      Takk for din kommentar, liker godt at du tørr å si din mening. Fortsett slik 🙂 Ønsker deg en fin søndag. Maren 🙂

    4. Härligt, som sagt så är detta ingen kritik och heller inget jag tänker mycket på, men det å klara av å ta så stort ansvar för sej skälv kräver ett starkt psyke. Det gör ju også träning;)
      Det fascinerar mej også med en muskulös kvinnekropp och vägen dit!
      Om vi ska sätta det lite på spätsen så lurer jag på om du tror att flertalet tjejer klarar att ta ansvar för sej själv och inte påvärkas i en negativ rättning? Och hur vet man om man blir påvärkad åt fel håll?
      Detta är som sagt i gen kritik, jag bara är nyfiken på vad folk tänker;)

    5. Linnea: Tar det ikke som kritikk, synes det er bra at du stiller spørsmål og er nyfiken. Jeg tror nok desverre at veldig mange lar seg påvirke negativt – men det kan på en måte ikke jeg ta “skylden” for kun fordi jeg har trykket “like” på et bilde jeg faktisk liker, fordi det son sagt påvirker meg positivt – men da kanskje kan påvirke andre negativt. Det her er en evig diskusjon som alltid pågår, jeg tror ikke det finnes et enkelt svar eller løsning på ekstrem-Fitness-påvirkningen på unge jenter. Desverre:( og det er akkurat derfor jeg oppfordrer jenter til å ta ansvar selv, skjerme seg selv og heller fokusere på seg selv <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg