Be Happy, Be Bright, Be You

God morgen hjerter

Det er grytidlig morgen, det er lørdag, jeg har fri OG jeg har reist til deilige Oslo for helgen. Altså burde jeg ikke være våken kl 06.00. Min indre klokke forstår ikke dette med hverdag og helg, og sørger punktlig og fint for at jeg er lysvåken før solen har stått opp. Dere vet hva jeg alltid sier? Make the best of it. Så mens resten av huset sover sitter jeg her med kaffekoppen og jobber litt med blogg og diverse. Jeg liker slike morgenstunder alene, i tilegg er det godt for samvittigheten å få unna litt mail før dagen starter. 

Jeg har fått så mange fine tilbakemeldinger fra dere på dette innlegget som omhandler det å trene rett og slett fordi du kan. Fordi du er kapabel og i stand til å fysisk gjøre det. Fordi du er heldig som er frisk nok til å kunne være aktiv, fordi du har muligheten. I går startet jeg dagen med en svett drøy halvtime på elipsemaskinen, svetten silte der jeg stampet i vei, og vet dere hva jeg tenkte ? Je g tenkte at jeg var heldig! Etter jeg valgte å gå bachelor i sykepleie så har jeg tenkt mye på dette med sykdom, og hvor mye vi, som er frisk og raske, har å være takknemlige for. Det er garantert så ufattelig mange som skulle ønske de kunne bytte plass med meg der jeg tråkket i vei på kondisjonsapparatet. Tenk så mange som skulle ønske de kunne ta seg en løpetur eller en økt på gymmet. 

Så kjenn litt på den neste gang du drar på trening. Gjør det fordi du kan, og vær glad for at du kan. Be happy, Be Bright – Be You er det uttrykk jeg har blitt glad i. I går kom jeg over det i skinnende gullbokstaver, og det er klar jeg måtte dele det med dere. Så fra meg til alle dere fine, ta med dere disse tre ordene når dere starter denne herlige lørdagen. 

 

Smiiiil Maren


16 kommentarer
    1. Du har rett – nå skal jeg drikke morgenkaffen og lese litt nyheter og deretter koble på musikken og ta meg en tur i skogen 😀

    2. Flinke Maren 😀 Tusen takk for at du alltid inspirerer! Man må ikke løpe en mil for å være sprek, sunn og frisk. Man må ikke kjøre tunge styrkeøkter fire ganger i uka. Og man burde ikke gå rundt med følelsen av at man trener fordi man må. Du er så flink til å fokusere på hvorfor det er BRA å trene og hvorfor du har lyst til å det 🙂 Superviktig!

    3. Du er fantastisk, jeg bare elsker bloggen din!:) trofast leser siden jeg oppdaget den for sikkert et år siden. Hærlig at du kjører på med konkurranser, men jeg må innrømme at det er litt kjipt at i stortsett alle konkurranser må man like en Facebook side, og jeg har ikke Facebook. Anyways, jeg ville bare si at du er en stor inspirasjon for meg og takket være deg har jeg begynt å elske trening!:) ha en fin Oslo helg!:) klem

    4. Det er viktig å reflektere litt over akkurat det du tar opp her. Selv er jeg en veldig aktiv person, men etter en skiulykke i vinter ble jeg parkert i en sykehusseng og krykker i ti uker, samt et ben sm aldri vil bli bra igjen. Den svei! Nå har jeg begynt å trene igjen og det er fantastisk og jeg setter pris på hvert minutt med svette og høy puls. Takk for flott innlegg. Du er en bra motivasjonskilde!

    5. Hvis jeg er litt lei og har lite futt går jeg inn her og leser. Det hjelper stort!
      Alltid blid og glad og klarer å vri de dårlige tankene til gode! Du er flink!

    6. Du inspirerer meg sånn, Maren! Takk for kloke ord stadig vekk! Det er helt sant at vi burde stå opp om mårran og være takknemlige over at vi er friske nok til å gjøre akkurat det vi vil, og at vi burde sette mer pris på det! Jeg skal ta med meg dine kloke ord og minne meg sjølv på det- for av og te trenger vi en påminnelse på hvor heldige vi er- vi som kan trene og gjøre alt annet! 🙂 Jeg går også på Uia, på grunnskolelærer, gleder meg te å se deg rundt i gangene! 🙂 hadde vært moro å trent med deg en gang! Ha en fin dag, flotte deg! Fortsett å vær deg sjølv, du inspirerer og motiverer flere enn du trur! 🙂

    7. Hei!
      Mye hadde du tatt for å lage ett enkelt kosthold og trenings program med mål vektnedgang ? 😉
      Jeg sliter sånn med å velge hva jeg skal spise. Alt har blitt så tungt.
      Mvh

    8. Hei! Jeg lurer på om du har så lav fettprosent året rundt? Det kan vel ikke være så lett og sunt i lengden? Nydelig kropp!

    9. Får treningsmotivasjom til 1000 av bloggen din! Du har en perfekt kropp, masse positiv energi og en super inspirererende blogg! Stå på, du er best 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg