Spontan benøkt

I går fikk jeg plutselig 40 ledige minutter i sentrum før jeg skulle bli plukket opp. Ute regnet det kraftig og jeg var iført treingsklær. Jeg stod der og lurte på hva jeg skulle ta meg til da jeg plutselig fant ut at 30-40 minutter var perfekt for å gjennomføre en mini bentrening. Det er jo det verste jeg vet å trene ben, og jeg tenkte at dersom jeg gjør det helt spontant så rakk jeg jo ikke grue meg og dermed ble det bedre – det ble det også! Jeg hadde så lite tid til å bli ferdig med økten, at jeg rakk ikke tenke alle de kjipe tankene om hvor tungt, vondt og demotiverende det er å trene ben. Jeg bare kjørte systematisk på, øvelse etter øvelse. Alt fokus lå på rett teknikk og sannelig fikk jeg ikke en fin liten 30 minutters økt. 


Øvelsene på gårsdagens benøkt:

  • Knebøy til boks. 40 kg
  • Goblet squat. 16 kg 
  • Benpress. 60 kg
  • Sittende lårcurl. 40 kg

 

Jeg kjørte 8 rep og 3 sett pr øvelse. En fin økt, med relativt lette vekter da jeg fremdeles forsøker å venne disse bena mine til å tåle gradvis mer og mer belastning. I dag er det skole igjen på denne frøkna, og i skrivende stund sitter jeg å jobber litt mens jeg spiser frokost. Senere venter en cafetur med en god venninne, etterfulgt av en treningsøkt med min sommertreningspartner Kaja. Jeg har kun mulighet til å trene med Kaja ut denne uken, og etter det må jeg finne meg en ny treningspartner. Jeg liker best å trene alane, men etter flere gode økter sammen med Kaja ser jeg absolutt viktigheten av en treningspartner. 

Nå må jeg komme meg i gang her, mer fra denne kanten senere. Ha en nydelig onsdag!

 

Smiiiil Maren


2 kommentarer
    1. Marte: Jo fadderuka er i gang;) Den har vært fin, ikke skjedd noe særlig enda, mest innføring/presentasjon av fag osv. Skjer nok mer neste uke – gleder meg:) Koselig at du spør 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg