Gjør det fordi du kan :)

Jeg er så glad i dette bildet her. Det er akkurat dette jeg forsøker å forklare folk når de spør hvordan jeg orker å trene og være så aktiv. Jeg sier da at forkjellen er at jeg elsker det jeg gjør, trening for meg er lystbetont og noe jeg gjør fordi jeg vil – ikke fordi jeg må. Jeg mener at hvis man klarer å flytte fokus fra at trening er et nødvendig onde, til at trening er noe positivt og at du er heldig som har muligheten til å være aktiv, så har man kommet langt. Du er heldig som har en kropp som fungerer!! Bruk kroppen din fordi du kan og fordi du har lyst – ikke fordi du føler du må. 

I dag startet jeg dagen på Solsiden treningssenter hvor jeg gjorde ulike typer kondisjonstrening. Dersom du synes kondisjonstrening er kjedelig, er det et smart tips å variere på øvelsene, slik at det ikke blir så ensformig. I dag gikk jeg 20 minutter i motbakke på tredemøllen, så gikk jeg 20 minutter på elipse før jeg avsluttet med 10 minutter på sykkelen. Vips hadde jeg gjort 50 minutter kondisjonstrening. Svett og blid ble dagens endorfinrus foreviget i garderoben. 

Jeg spiser som regel alltid frokost før jeg drar på trening, jeg fungerer best med litt energipåfyll før jeg skal yte fysisk. I dag ble det en skål med eplebiter og nektarinbiter i bunn, en boks orginal cottagecheese, en skyr og et lite beger med vaniljeyogurt fra yoplait. Jeg toppet det hele med bringebær, blåbær og mandler. Så godt og det gir super energi til en god treningsøkt. 

I dag har jeg mange spennende ting på planen. Jeg skal til frisøren og friske opp mitt stakkars sommerslitte hår, og i et spennende møte senere (heldigvis etter frisøren *ler*) Jeg har bestillt time hos Anne Margrethes i Markesgate. Jeg er ikke så kjent med de ulike frisørene her i Kr.sand, så dersom noen av dere har tips til en superflink frisør tar jeg mer enn gjerne i mot tips fra dere.

 

Smiiiiiil Maren


8 kommentarer
    1. Så sant så sant! gode ord! Digger bloggen din!:) Følgt deg i mange år!
      Så må jeg bare si FOR en mage! Rakkern! Den bør du være stolt over:) Å så brun og fin også:D

    2. Jeg har fulgt bloggen din veldig lenge og tenkte d var på tide å få sagt hvor utrolig motiverende du er! Jeg satt bare å smilte gjennom hele innlegget om at du hadde bestemt deg for å flytte hjem til sørlandet. Jeg har selv tatt et stort skritt ut av komfortsonen og bestemt meg for å flytte, så det er så bra å se at vi er flere som tør å ta en helomvending og gjøre d som føles riktig her og nå. Vi har jo bare et liv, så hvorfor ikke gjøre d enn har mest lyst til og som gjør enn lykkelig 🙂 nå skal jeg møte treningskompisen min og ha bla intervaller på stranda. Tungt og moro, spesielt når han er så mye bedre trent enn meg! Hehe 🙂 gjett om jeg skal kjøpe frukt og kesam på vei hjem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg