En sliten frøken

Da var jobbmaratonet i gang for fullt, og jeg må si at selv om jeg trives ufattelig godt, så kjennes det på kroppen. Det er sene kvelder, og tidlige morgener. Jobben er spennende, lærerik og givende på så mange måter, men samtidig er den tøff og utfordrende på flere plan. Jeg er en omsorgsperson og jeg får så lett godhet for andre mennesker. Jeg kjenner at jeg nok må øve meg litt på å ikke ta med meg jobben hjem. Jeg gikk fra senvakt i går, til tidligvakt i dag, og det resulterte i en utslått frøken som avlyste både gåtur og treningsøkt til fordel for sløving i en myk og deilig solstol. Min skjønne mamma har ferie denne uken, og jeg blir virkelig vartet opp. I dag kom hun hjem med to overfyllte bæreposer som inneholdt alle mine favoritter. 

Treningslysten er som blåst bort, og det kunne ikke falle meg inn å dra på trening i dag. Hele kroppen er som en geleklump, som nekter å adlyde når jeg ber den om å stramme seg opp. Så da tar jeg meg en fridag, og hviler godt ut. I skrivende stund sitter jeg ute i hagen med en stor skål med bringebær, og eple i bunn, cottage cheese, skyr og yoplait yogurt toppet med bjørnebær. Ved min side har jeg også to kurver med norske jordbær, hjemmelagde knekkebrød med brunost og alle de nyeste magasinene klar til å leses under parasollen. Jeg nyter late dager i sommervarmer, og tenker at det er helt ok. Kalde høstdager kommer tids nok, og da kan jeg heller trekke inn på treningsstudio. Enn så lenge har jeg det aller best her under parasollen min. *smiler*

Hvordan har dere det vakre venner? Nyter dere ferien eller er det flere av dere som har en jobbesommer? Fortell meg litt om sommeren deres <3

 

Smiiiiil Maren


10 kommentarer
    1. Det høres ut som en meget god plan, nyte sommeren og heller trekke inn på studio når høsten kommer 😉 KOS DEG!
      Selv teller jeg ned dagene til ferien min starter.. 26 juni er dagen og da reiser jeg først 10 dager til den franske riviera med familien min og etter det 1 uke til Tyrkia med min kjære. Sommeren er med andre ord fullbooket og jeg gleder meg 😀

    2. jeg drar til spania i morgen og besøker bestevenninnen min! Så kommer jeg hjem og skal jobbe en ukes tid før jeg drar til danmark med familien<3 Gleder meg kjempemasse.

    3. Ahh, avslapping på høyt nivå, ser herlig ut!:D Selv jobber jeg 56 timers uker i hjemmesykepleien i hele sommer, så studiestart kan liksom ikke komme fort nok:) Hehe. Kos deg i det nydelige sommerværet når du kan!!

    4. Jobbesommer her også! Ferdig utdanna i våres og da kunne jeg ikke takke nei til relevant sommerjobb! Har hatt et par knappe uker, skulle gjerne hatt mer – men det får vente til høsten 🙂 Kos deg videre i sola 🙂

    5. Jeg er lærer, så jeg har fri heeeele sommeren. Har hatt snart tre rolige uker med farting i nærområdet, men til helgen reiser jeg og mannen til Spania og blir der i 4 uker. Vi har bodd der i ett år tidligere, og mine svigerforeldre har leilighet der nede, så er vårt andre hjem 🙂 Gleder meg noe enormt 🙂

    6. Skal jobb nå frem til 26. så er det to uker ferie med 5 dager i Berlin og 4 dager i Langesund. Før det er en uke jobb frem til skolestart. Blir da 5 uker og 3 dager jobb 😉

    7. Herlig å slappe av i blandt da. Alle trenger det vettu 🙂
      Har et spm ang. Brunost. Vet det inneholder mange kalorier, mye fett og karbohydrater. Kan jeg likevel spise 3-4 skiver på mine sunne dager? Prøver å holde meg til en sunn livsstil i hverdagen, men det med brunost er jeg usikker på.
      Håper på svar 🙂 Du er et flott forbilde for meg!

    8. Det høres herrrligt ut! Selv har jeg vært på tiiiidenes fjelltur i dag, og er salig og super lykkelig! Herrrlig å legge seg i kveld!

    9. Av å til må man bare lytte til kroppen, godt fortjent med en pust i bakken spør du meg! 😉
      Snill Mammaen din da, de er gull verdt <3
      Vi har hvert 1 uke i Bulgaria i Juni, og drar nok igjen når skolene begynner på igjen.
      Har et barn med sol eksem, så kan ikke dra på de varmeste tidene.
      Da er det fint å bo på Vestlandet, hvor det er lite sol høhøhø :p
      Ha en flott dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg