Sommersalat og energioverskudd

God morgen hjerter

Er det en god morgen? Dersom du bor i sør, så vil jeg tro det er en fantastisk morgen. Her stråler solen fra skyfri himmel, og gradestokken viser allerede hele 22 grader nå på morgenkvisten. Selv om jeg jobber, så er det herlig med fint vær. Alt blir lettere og alle blir gladere når sola skinner. Jeg skrev i går at jeg skulle forsøke å ta meg litt sammen ift treningsmotivasjonen her på bloggen. Jeg har kost meg noe helt enormt, og plutselig glemt litt at jeg har en stor fantastisk gjeng med lesere som titter inn her for inspirasjon på båd trening og mat. Som sagt, så gjort! Så nå skal jeg dele både gårsdagens lunsj og gårsdagens treningsøkt med dere, i håp om at noen kan finne litt inspirasjon. 

Gårsdagens økt ble en energirik og lattermild opplevelse. Det e noe unik med å kunne trene utendørs i slikt vær, og når jeg kom hjem etter endt tur var jeg så duracell at jeg hoppet rundt i hagen, opp på hendene, harryfleksing og flere andre uforklarelige moves. Her hjemme var det folk til å dokumentere, så her får dere noen snapshots fra hva du kan risikere å føle etter en fantastisk løpetur i vakre omgivelser. Dette er slik endorfiner ser ut i praksis. *ler*

Jeg la turen til vakre odderøya, og bystranda-området. For dere som ikke har vært i Kristiansand, så har vi et utrolig vakkert område i sentrum, nede ved sjøen. Det er sandstrand og strandpromenade, med volleyballbaner, lekeplass, fantastiske solemuligheter og en stor flott båthavn. Det er alltid liv her om sommeren, og i går jogget jeg rundt å tittet på bystranda som våknet til liv. 

Gårsdagens lunsj ble en koselig stund med mamma, min storebror og min svigerinne. På menyen stod kyllingsalat med varme rundtstykker og hjemmelaget potetsalat. Vi dekket opp ute i solen, og koste oss virkelig. Salat er genialt nå på sommeren, da det går fort å lage, og kan varieres id et uendelige slik at det passer for alle. Salat er lett mat, noe som er godt om sommeren. Vi hadde som sagt både potetsalat (lages av poteter, lett rømme, majones, løk, salt/pepper) og rundstykker til slik at den metter litt mer.


Nydelig! Gårsdagens salat inneholdt:

  • Isbergsalat
  • Avokado
  • Mais
  • Tomat
  • Rødløk
  • Brokkoli
  • Fetaost
  • Oliven
  • Kylling

 

I dag er en ny strålende dag på sørlandet, og jeg kjenner at det er litt bittert at jeg nå ikke har en eneste fridag før ut i august. Da skal jeg derimot på ferie – og det er helt sikkert!! I går ble både flybiletter og hotell booket så DUBROVNIK, KROATIA – here we come! Jeg reiser med en av mine nærmeste venninner, og jeg ser så frem til en uke med soling, lese bøker, spise nydelie mat, god vin, gå turer, bade, og bare nyte livet. Etter en lang jobbesommer skal den uken der bli magisk. Hurra!!! Tusen takk for alle fine tips om Dubrovnik. jeg gleder meg så til å rusle rundt i gamle byen, gå på muren, se solnedgangen fra et sted flere av dere har anbefalt og teste ut resturanttipsene deres. Jeg setter så pris på at dere deler og engasjerer dere. Tusen takk!

Nå må jeg komme meg avgårde her. Ha en herlig dag dere, og nyt sola litt for meg også!

 

Smiiiil Maren

11 kommentarer

Siste innlegg