Super treningsøkt og handletur

Jeg tror jammen jeg skal spise kake til kveldsmat og brødskive med nugatti til frokost flere ganger, for makan til super energi skal man lete lenge etter. Fulle energilagre som et resultat av høyt karbohydrat inntak gir vanvittig energi og trykk på trening. Jeg vet dette så godt, men jeg fikk det virkelig dokumentert igjen på trening i dag.  Jeg sier ikke at alle skal dytte i seg kake og nugatti, men dersom du kjenner at kroppen er tom, du er sliten, musklene verker , du vil bare sove og humøret er på bunn, vel da er det kanskje et tegn på at kroppen trenger et solid boost. Mange jenter synes dette kan være vanskelig, og det forstår jeg! Jeg likevel få dele denne opplevelsen med dere, i håp om at kanskje noen vil forstå at kroppen vår et et fantastisk maskineri, som trenger påfyll for å fungere. kroppen blir sliten når vi utsetter den for belastning, og med et sunt og bra kosthold jevnt over vil et slikt energiboost kun gi deg positive resultater på trening.

Dagens økt kjørte jeg sammen med en kompis på Optimal Trening. Vi kjørte rygg, skuldre og avsluttet med litt armer. En solid og tøff økt, med høy intensitet og korte pauser, unormalt god muskelkontakt og trykk. Fantastisk! Vi kjørte en rekke ulike øvelser, for å nevne noen:

  • Nedtrekk
  • Stående roing med stang
  • En arms roing på benk
  • Diverse øvelser med strikk
  • Skulderpress
  • Zottman curl
  • Bicepscurl

 

Etter trening ble det en tur innom butikken for å fylle opp kjøleskapet. Dere spør meg mye om kostholdet mitt, så da tenkte jeg at jeg kunne vise dere hele handleposen min. Dette er typisk Maren-handlepose. Nøtter uten salt og et par proteinsjokolader ble også handlet inn i dag, men de forsvant før jeg fikk tatt bildet. 

Nå er opptak av Ungkaren satt på, taco med saftige speltlomper er inntatt, begge kålchipsene er fortært. Dette er min desidert favorittmat og favoritt snacks. jeg har skrevet om disse kålchipsene fra Supernature en haug av ganger tidligere. Kanskje noen av dere har fått smakt på dem nå, hva synes dere? Kakao og kanel er helt klart min favoritt, mes cheese på en solid andreplass. Hvilken er deres favoritt?


Nå skal jeg straks ta en lang deilig dusj, før jeg skal nyte en dessert bestående av fruktsalat og skyr, til enda en episode av ungkaren. Hverdagsluksus!!

 

Smiiiiil Maren

11 kommentarer
    1. Jeg har aldri helt fått dreisen på den kålchipsen jeg, noe med smaken som ikke treffer helt. Men masse annet godt for kropp og sjel på Supernature- digger den butikken!

    2. Helt enig. Jeg pleier å kjøre skikkelig oppkarbing med masse riskaker, banener, solid havregrøtporsjon, speltlomper og søtpoteter. Funker som F. Smart å gjøre gjøre dagen før benøkt, DEN blir det trøkk på den.:D

    3. Hei, jeg blir så glad hver gang du skriver at det er viktig å spise nok mat, og det er kjempebra at du skriver så mye om det på bloggen din. Du er et forbilde for mange (inkludert meg), og at du spiser som du gjør og ser så utrolig bra ut, tror jeg hjelper mange til å skjønne at mat er superviktig 🙂
      Digger deg!

    4. Sånn! da har jeg linkerunde! meld deg på i komentarfeltet! tenk om du vinner da 😀 vis det er sånn 5 stk som melder seg på da er det 4 som vinner ♥ og vi det er 4 stk da er det 3 som vinner 🙂 og 3 stk da er det 2 stk som vinner! og vis det er 2 stk da er det to stk som vinner! ja vis det er mer en 5 så er det 5 som vinner ++ .

    5. Oda: Når karbonadedeigen koster 56 kr og kyllingkjøtdeigen 16 kr, da kan jeg helt fint tåle litt ekstra fett og kalorier. + at jeg synes den smaker kjempe godt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg