Sunt og enkelt frokosttips!

Jeg får mange spørsmål fra dere om mitt kosthold, så da tenkte jeg at jeg kunne dele dagens frokost med dere. Dette er min frokost så og si hver eneste dag, med innslag av havregrøt av og til. Min favorittfrokost består av cottagecheese, skyr, yoplait yogurt, nøtter, frukt og bær. Ja alt dette er en frokost, og før noen rekker å spørre – Ja, jeg spiser alt. *smile*


Jeg kutter opp pære i små biter og har det i bunnen av skålen, så er det cottagecheese, etterfulgt av skyr. Jeg varmer opp bringebærene og heller dem over, før jeg topper det hele med hakkede nøtter og kanel. Så enkelt, så sunt og så godt!

Etter denne herligheten av en frokost dro jeg ut på en liten morgentur. Jeg jogget rundt i rolig tempo, med deilig musikk på ørene. Jeg startet turen uten noe spesielt mål, jeg jogget rundt i sentrum, og gjennom flere bydeler, tittet på folk og koste meg i min egen lille verden. En super start på dagen.

Nå må jeg hoppe i dusjen, og starte denne finfine tirsdagen! Hvoran er det med dere kjære lesere? Har du tatt noen sporty smarte valg denne uken? Ha en super dag dere:)

 

Smiiiil Maren

16 kommentarer
    1. Så skikkelig godt ut. Plutselig virket min frokost veldig kjedelig og grå nå! haha, holder meg til havregryn med melk om morgenen. Eneste jeg gjør for å “freshe” den opp litt mer er å variere med litt bær og/eller nøtter. Da blir jeg ikke så fort lei ;p Gleder meg allerede til jeg skal endre på spisemønsteret i Juni!

    2. Hei Maren!
      Dette er kanskje et rart spm, men jeg lurte på om du har lyst til å kjøpe en del bokser kålchips av meg?
      Har noen små i alle smaker, og mange store med kakaosmak. Kjæresten min overrasket meg med dem som “påskeegg” fordi han vet jeg elsker dem, men jeg har blitt så lei også husker jeg du har skrevet flere ganger at du har dilla, så si fra om du vil kjøpe dem av meg. Selger de for halv pris, blir vel ca 50 kr per siden de koster 110 i butikk (sykt dyrt!!) Er altså kjøpt på Supernature.
      Forresten er du en veldig flink blogger, alltid den første jeg titter innom:)
      Ha en fin kveld:)

    3. Så og si samme frokost her 🙂 Min består av 1 skyr, 1/2 boks mager kesam, et eple i biter, fotfallfrues hjemmelagde kornblanding og evt blåbær el bringebær over.. Noen ganger annen frukt/bær -tar det jeg har 🙂 Og så blir det også hos meg byttet ut med havregrøt innimellom 🙂

    4. Nam! Spiser ofte dette selv:-)
      Husker at du hadde spørsmålsrunde for en stund siden men kan ikke huske å ha sett svar! Jeg lurer på hvor mange repitisjoner og sett du bruker å kjøre på de ulike styrke øvelsene?
      Jeg er en jente på 16 år og har trent 6-7 ganger i uka i ca. 2 år. Har tidligere tatt12-15 repitisjoner og 3-4 sett, og har fått masse volum, spesielt i beina. Dette er noe jeg ikke ønsker (vil selvfølgelig bli sterk, men stram). Har prøvd å lete på nettet etter informasjon om hvor mange sett/reps jeg burde ta, men ser meg ikke helt klok på hva som blir det riktige. Har dette kanskje noe med fett prosenten å gjøre?
      Håper på svar! Vil også si at jeg har vært fast leser av bloggen din i lang tid og elsker den! 🙂

    5. Hvor er yoplaityoghurten? Hihi 🙂 Det ser kjempegodt ut, jeg skal definitivt lage noe lignende til frokost i morgen! 🙂

    6. Beste måltidet <3 Har det ofte til lunsj og det er skikkelig kos med stor K! 😀 glad du fikk en fin start på dagen, det unner jeg deg 🙂 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg