Ny mageøvelse og lunsjtips!

Jeg tar meg treningsfri denne onsdagen, og bruker heller den energien på å inspirere dere på både mat og treningsfronten. Forrige uke testet jeg ut en ny mageøvelse, en rotasjonsøvelse med stang, som virkelig tok godt. Jeg visste ikke helt hva denne øvelsen kalles, og fant derfor ut at de enkleste var å filme den til dere. Så her kommer en liten filmsnutt av min nye favoritt for skråmagemusklature/core.

Vær obs på holdningen din, brystet frem og bevisst aktiver core. Test den ut, og fortell meg gjerne hva du synes! Stangen jeg bruker er enkelt og greit bare den stangen som ofte ligger i benkpressen eller knebøystativet. Dersom du ikke har tilgang på den lille beholderen som holder stangen her på filmen, så kan du bare sette stangen inn i et hjørnet. Det fungerer like bra!

Herlig at så mange av derelikte forrige innlegg om lunsjtips og planlegging. Her kommer enda et kjapt lite lunsjtips! Så enkelt kan det gjøres dersom du har glemt å planlegge og ikke har tid til å lage noe ferdig. Kutt opp appelsinen på jobb/skolen, og hell over skyr og cottage cheese. Strø gjerne litt kanel over til slutt. Dersom du har litt nøtter, solsikkekjerner eller linfrø er det supert å legge til.

Dette var dagens to små tips fra meg:) Så fortell meg nå kjære dere, hvordan går det? Har du tatt eller planlegger du å ta noen smarte sporty valg i dag?

 

Smiiiil Maren

 

34 kommentarer
    1. Økten for idag er unnagjort, det ble intervaller på tredemøllen.. og et par øvelser på rygg og armer etterpå! Ikke verdens beste energi idag, men det ble en helt ok økt! Jeg har trent, og det er det viktigste for meg! 😀

    2. Hei!
      Du er virkelig motiverende både med kosthold og trening:) prøvde 4×4 intervaller i går, og for en god følelse etter gjennomført økt! Sitter i skrivende stund og spiser sunne og gode bananpannekaker til lunsj på jobben som jeg lagde i dag tidlig:) planlegging er gull verdt!
      Ha en super dag:)

    3. Hei:-) bra lunsjtips:-)
      I dag skal jeg hvert øyeblikk å ha PT time med rygg og bakside lår på planen, og senere i kveld blir det boksetrening.. 😀
      Sporty is tha shit:P

    4. Det er viktig med treningsfri også;) Jeg hadde treningsfri i morgen, så i ettermiddag er det styrketrening på overkropp med intervaller på romaskinen som avslutning!
      Den mageøvelsen er med i programmet mitt, og den heter landmines (i alle fall i mitt program);) Den virker veldig bra!

    5. I dag vart det heimelaga laksewrap med kesam, ruccola og røykelaks til lunsj! namnam! tar en tur på gymmet når skulen slutta og då står styrke og intervalla på planen! har bange anelser om at det blir tungt å stå opp i morra:) Håper du har hatt, og fortsatt har en super dag sjølv om det er treningsfri! Viktig med skikkelig restitusjon! Også tusen takk for at du er den du er!

    6. Jeg var på trening halv sju idag og trente bein, tok ny rekord med 80 kg hipthrust og 70 kg strakmark. Ikke så mye, men bra for å være meg 🙂 Prøvde frontbøy for første gang og, men der var det visst nok med 20 kg, hehe! Vanskeligere enn det ser ut! Ha en fin dag, du inspirerer 🙂

    7. Åh, koser meg så veldig med bloggen din:) Supre tips, elsker at du fokuserer på å finne sommerformen fremover! Ha en fin dag 😀
      Klem

    8. hei:) holdt på å gå på en liten smell i dag, satte i gang ovnen og ville ha baguett med nutella, etter jeg hadde spist en salat med kylling. Mens ovenen skulle bli varm gikk jeg inn på bloggen din for å lese, så vips slo jeg av ovnen:) null baguett med nutella:) hehe. Planen videre er å steke kyllingfile med fullkorns ris og grønnsaker, før turen går videre til å spille kamp. så blir ingen styrke trening i dag:/ men det blir en veldig bra cardio økt:)
      Ha en strålende dag:)

    9. I dag har jeg hatt PT-time! Vi tok litt på bein, og jeg slo rekorden min i knebøy – og så gikk vi over på skuldre, der jeg har veldig lite styrke. Men det skal, uten tvil, bli bedre!

    10. I går ble det killer økt på overkropp så tar også treningsfri i dag. Tok derfor en mini- intervall på jobb! Løp opp 4 etasjer 4 ganger . På toppen ble det planken 1 min x 3 og 12x 3 pushups pluss utfall hoppende 15 stk. Kjapp liten bonus i en ellers stillesittende hverdag:-)

    11. Har fått influensa, så her er det sofasliting i stor stil! 🙁 Med vond hals og lite smakssans går det stort sett i te her…. Kommer sterkere tilbake når jeg er frisk!

    12. Ble 30 minutter med moderat puls på tredemøllen i dag + overkropp styrke.
      Overaskende nok hadde jeg gangsperre i rompa i går etter den treningen! I morgen vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, bena mine fortjener virklig en pause etter all treningen de har vert igjennom de siste halvåret.. har geeka ben sykt og det funker ganske bra! jeg har også hatt opptrening etter en operasjon så bena har det vert stort fokus på! jeg vil ikke ha treningsfri for jeg elsker trening. kanskje jeg skal gå en tur på fjellet eller noe, noen tips?

    13. Jeg lurte på om du kunne legge ut hva du spiser i løpet av dagen? er ofte du legger ut lunsj eller middag og snacks osv. men i et eget innlegg “Dette har jeg spist i dag”, men absolutt alt du har puttet i munnen?:D bare for morro skyld. tenker ikke på kalorier osvosv, for det burde vere forskjellig fra person til person. men får å se sammensetningen over hva du spiser i løpet av en vallig dag!

    14. Fin øvelse! Den tar bra!
      I dag bestemte jeg meg for å løpe. Blir nesten bare styrketrening her i gården, så for å ikke gjøre løpingen såå grusom, bestemte jeg meg for verken å fokusere på tid eller hastighten, men heller løpe etter distanse. Det resulterte i 4×1000 meter, i tillegg til opp/nedvarming. Det var en super måte å løpe på uten å måtte stresse med å ligge på den bestemte hastigheten eller bruke en bestemt tid. Anbefaler å variere med en slik økt innimellom!

    15. Jeg så deg på Sats Solli i dag. Du er alltid så blid! Virkelig inspirerende 🙂
      Mitt sporty valg i dag var først litt jogging på mølla etterfulgt av en Bodypump time!

    16. Vil bare fortelle deg hvor utrolig inspirerende du og bloggen din er! Jeg bruker “Chrome” nettleseren, og når jeg skriver “f” i søkefeltet så er det ikkje facebook som automatisk kommer som forslag, men fitliving 😀 stå på!

    17. Den mageøvelsen skal jeg prøve! I dag hadde jeg ikke mye lyst til å trene, men da kom jeg på innlegget ditt om for nogen dager siden, om at vi kan være sammen om dette!! Det ga meg motovasjon det!!!! Så nå er 40 minutter på mølla med varierende hastighet unnagjort, sammen med god tøying etterpå. Er faktisk stolt av meg selv for at jeg dro rompa mi på trening i dag, og at jeg selv kan si det føler og mener jeg er din fortjeneste Maren! Blir så inspirert og man har faktisk lov å si at man har vært flink og være stolt over seg selv!
      Jeg heier på alle sammen, snart er det sommer og vi kan stråle om kapp med sola jenter 😉

    18. Veldig pen blogg! Tenker nå på lese denne fast! Fortiden har jeg ikke blogg selv, men har vært så heldig og har blitt tipset om en sykt god konk hvor du kan vinnne en sykel xD Jeg har sinnsykt lyst på ny sykkel, så håper jeg vinnner. Men kanskje du er mer heldig? Meld deg på da vel du oxå! 🙂

    19. Idag ble det 11,5 km med intervaller før frokost, og en ben og skulderøkt på ettermidagen! Etter å ha vært skadet i hoften, er det deilig å endelig kunne ta knebøy igjen 😀

    20. Hei! Bare et spørsmål ang skyr.. Er dette et greit mellommåltid til også de som vil slanke seg? 🙂

    21. nettopp begynt å lese blogger, og din er hittil den beste. Masse gode treningstips, oppskrifter etc etc. Stå på!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg