Intervaller, sushi og mammabesøk

Ååå nå er det så trivelig her at jeg ikke klarer å slutte å smile. Verdens beste mamma er på besøk, og det gjør meg så lykkelig. Hun skal bare være her i noen timer, og det høres jo helt vilt ut hvis jeg forteller dere hva vi har brukt litt av den tiden til. Det er ingen hemmelighet at de siste ukenes hektiske dager har gått litt utover leiligheten. Jeg er veldig ryddig av meg, og klarer ikke å kose meg i en skitten og rotete leilighet. Min fine mamma er helt lik – bare hakket verre. Så nå vi i dag inntok leiligehten sammen var det første vi gjorde å brette opp ermene, skru musikken på full guffe og vaske i vei. 1,5 timer senere satt vi i sofaen, i en gullende ren lielighet som duftet deilig av grønnsåpe. Aaaah så godt! Vi må jo kose oss litt nå som mammsen er innom, så jeg stakk ut å fikset deilig sushi til oss. Ren leilighet, nydelig sushi og den personen jeg er aller mest glad i i hele verden ved min side. Det kan jo ikke bli bedre.


Dagen min startet tidlig, så tidlig at jeg måtte sitte å vente litt på at God morgen Norge skulle starte – det skjer ikke så ofte kan du si. Jeg har en fin liten morgenrutine som jeg forsøker å få til hver dag. Det går ut på at jeg tar på meg verdens mykeste joggebukse, og kryper opp i sofakroken, med en deilig kopp kaffe og God morgen Norge. Det gir alltid en fin start på dagen.

I dag hadde jeg et par kunder på Sats før jeg skulle på jobb på Miinto, så da grep jeg sjansen og stod opp ekstra tidlig slik at jeg fikk inn en liten treningsøkt også. I dag bestemte jeg meg for å teste 4×4 intervaller for første gang. Det er jo litt vilt at jeg aldri har testet disse intervallene før, og det har den enkle forklaring at jeg liker bedre og føler det er mer effektivt for meg å løpe korte eksplosive sprintintervaller. Det er viktig å teste litt nye ting, så i dag ble det 4×4 på meg. Jeg gikk i godt tempo i 10 minutter som oppvarming før jeg startet intervallene. Jeg løp i 4 minutter, gikk helt rolig i 2 minutter før jeg løp igjen i 4. Dette gjentok jeg fire ganger. Altså 4 x 4 intervaller.

Jeg løp på hastighet 13km/t på intervallene og gikk på 5 km/t i pausene. Jeg hadde ingenting motbakke verden på intervall eller i pausen. Det ikke ekstremt fort med 13 km, men for meg var dette absolutt mer enn fort nok i og med at denne typen intervaller er langt utenfor min komfortsone. Vi må alle begynne et sted, og jeg er ganske så fornøyd med dagens innsats. Nå har jeg akkurat sendt min vakre mamma avgåde til Gardermoen, og funnet roen på sofaen. I morgen blir det opp like tidlig som i dag, med jobb både på Sats og Miinto på planen.

 

Smiiiiil Maren

10 kommentarer
    1. Hallo! Jeg brukte 6mnd på å komme meg opp på 13,5km/t på 4×4-intervaller…også uten stigning:P Så jeg synes du skal være godt fornøyd med innsatsen!!:)) Drit i de kommentarene jeg så du fikk på insta om at du må ha stigning, herregud du må jo få prøve deg fram! Herlig fredag i morgen til ei herlig jente, og god natt før det!

    2. Hei 🙂 jeg trenger litt tips fra deg, blir ikke kvitt den lille runde magen min :/ jeg er ganske tynn ellers kun magen jeg sliter med, hvordan kan jeg trene den bort ?

    3. Flinka ! Jeg har ikke løpt annet en 30/30 intervallene du lærte meg 😛 Høres så frykelig lenge ut å løpe 4 minutter 😛
      God helg <3

    4. Hei 🙂
      Jeg løper 4×4 med 6 i stigning og 9/10 på hastighet 🙂 Skal love deg at det kjennes. Da snakker vi blodsmak og spy langt oppi halsen!
      God helg!

    5. Hei 🙂
      Du er super flink!
      jeg lurer på om du en gang gidder og ligge ut (vet ikke om du har tidligere) mage øvelsene du pleier å ta? Har en stor valk jeg gjerne skulle prøvd å få vekk, og syntes du er kjempe fit!

    6. Hei!
      Jeg har akkurat begynt å lese bloggen din, og jeg må si jeg er helt frelst! Midt i blinken!
      4×4 intervaller er en super øvelse, og jeg løpte mye dette i høst. Jeg vet du kan mye om trening, og sikkert mer enn meg, men jeg ville likevel komme med et vennlig tips 😉 for jeg løpte ca 5 mil på mølle i snitt hver uke (noe som er mye, men egentlig ikke såååå mye når det er løping som er i hovedfokus), da uten stigning. Kombinert med nøytrale løpesko i stedet for pronerende, har medført flere innviklede skader i leggen, og jeg stod i fare for å måtte operere. Fikk forklart at stigning var veldig viktig, da det å løpe på 0 var som å løpe i slak nedoverbakke. Og man trengte visst ikke mye, men min 1 😉 som sagt, kun et vennlig tips. Tviler ikke på kunnskapen din 😉 nå har hvertfall jeg lært! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg