Frisk luft, bentrening og iskrem

Dette har vært en innholdsrik og fin dag på mange måter. Den har vært både sporty og lat, sunn og usunn, og totalt sett vil jeg si at den har vært helt perfekt! Jeg startet dagen med en liten joggetur utendørs, frisk luft og med herlig gla’musikk på ørene. 40 gode minutter i rolig tempo.

Jeg rakk ikke mer enn hjem og kjapt innom dusjen før verdens beste pappa ringte på døren. Han var i Oslo i forbindelse med jobb, og hadde lagt inn et lite besøk hos meg før hjemreise. Vi koste oss  ed frokost og koselig prat før han kjørte meg ned på jobb. Det ble en lang dag på jobb, og jeg var sliten når arbeidsdagen var over. Heldigvis har jeg en utrolig sporty venninne i Lina, og hun dro meg med på en styrkeøkt. Jeg gikk med på å følge hennes treningsopplegg, og det skulel vise seg at jeg kom til å angre på. Hehe. Lina en en maskin, og trener tøffere enn noen andre jenter jeg kjenner.

I dag stod ben på planen hennes, og hun dro meg gjennom hele økta. Det var mildt sagt grusomt, og jeg ble gang på gang minnet på hvorfor jeg hater å trene ben. Nå skal jeg ikke svartmale alt, fordi det var virkleig et par lyspunkt inni der også. Vi kjørte følgende øvelser:

  • Liggende lårcurl
  • Strak mark
  • Kickback i kabel
  • Bøy med stang
  • turn og tull

 

Grunnen til at det står Turn og tull som siste punkt er fordi jeg hoppet og spratt litt rundt, gikk litt på hendene, slo noen hjul og turnet rundt. Jada midt på treningsenteret vandret jeg rundt på hendene. Helt normalt i min verden:) *smile* Jeg er så strålende fornøyd med å endelig ha gjennomført en benøkt igjen, det skjer så sjeldent som en gang i måbeden, og det er virkelig ingenting jeg hater mer enn bentrening. Så når jeg da klarer å gjennomføre så blir jeg ekstremt blid og fornøyd. Jeg gruer meg til stå opp av sengen i morgen, noe sier meg at det kan bli en utfordring.

Jeg sa at denne dagen hadde vært sporty og lat, sunn og usunn. Nå har dere sett den sporty og sunne delen, vel nå ligger jeg er langstraks og er lat som bare det, deilig! Den usunne delen kom på matbutikken. Der lå nemlig verdens mest fristende dream-is å så på meg. Jeg holdt på å gå forbi, men så tenkte jeg – nei søren heller. Hvorfor i all verden skal ikke jeg få unne meg litt is i dag? joggetur på morgenen, og bentrening på kvelden – is er jo nesten obligatorisk. Hehe. Så is ble det! Nå ligger jeg her på sofaen, og spiser is rett fra boksen. Og vet dere hva – det føles helt fantastisk!

Nå er denne sporty, sunne og litt usunne onsdagen snart over, og i morgen venter enda en fin dag. Da kommer nemlig fineste mammaen min til oslo. Dette er også jobbrelatert, men vi får noen timer sammen i morgen ettermiddag/kveld, og det gleder jeg meg enormt til. Hvordan har dagen din vært? Har du gjort noe sporty, sunt eller usunt?

 

Smiiiil Maren

11 kommentarer
    1. Takk for en super økt jenta mi!! <3 Du er så flink! Liker at du ble med på økten selvom bein ikke er din favoritt 😉
      Kos deg på sofaen med god samvittighet nå, det fortjener du! Love you <3

    2. Så flink! Selv har jeg hatt en fin dag som startet med sunn mat og trening, før det ble hamburger til middag med familien. :p

    3. Hei kan ikke du legge ut en video med forskjellige benøvleser, hvordan man skal gjøre de? f.eks kickback

    4. Du er så flink! Selv hadde jeg en bra start på dagen; jeg spiste god og sunn frokost, hadde gym i første timen, salat og masse god frukt til lunsj også…. skjærte alt seg. Skulle på teorikurs for førerkortet etter skolen, og endte opp med å spise en pizzabolle, en skyr og EN HEL PAKKE med Tom & Jerry kjeks.. Endte med en fæl metthetsfølelse og kvalme!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg