Kortvarig mandagsgnist

Jeg må le av meg selv. Hver eneste mandag starter jeg på nytt, hver neste mandager tenker jeg at nå, nå skal jeg bli super flink på planlegging og ha med meg spennende, smakfulle og næringsrike måltider på jobb, trene gode økter og være supersosial. Hver mandag har jeg god lunsj, kommer meg på trening og er sosial – og kompisk nok så glemmer jeg lunsj hver tirsdag, orker ikke dra på trening og heller ikke være sosial. Likevel så kjører jeg på, hver bidige mandag, med ny gnist og ny tro på at denne uken skal bli super. Denne mandagen var intet unntak. Jeg stod tidlig opp og lagde klar tidenes matpakke.

Matpakkene inneholdt:

  • To kokte egg
  • En pakke røketlaks
  • Isbergsalat, brokkoli, agurk, tomat, avokado
  • Valnøtter
  • Tunfisk
  • Sitron
  • Mager kesam

 

Med disse matpakkene ble lunsjen på jobb seende slik ut. En fristende tallerken med røkalaks, salat, egg og mager kesam.

Planen er at lunsj nr to skal være tunfiskrøre og salat. Tunfiskrøren lager jeg ved å blande en boks tunfisk, en avokado, 2 ss mager kesam, litt sitron, krydder, 1 ts salsa og noen bunter brokkoli. Rør godt sammen og nyt. Enten slik den er, eller som pålegg på knekkebrød. Mmmm:) Bildet av denne retten kommer senere. Nå er jeg ferdig på jobb på Miinto, og skal straks dra avgårde til en god venninne. Vi skal lage litt mat sammen og kose oss, før en treningsøkt venter. Som dere der, min typiske mandag, med matpakker, trening og sosialhygge. Hadde jeg bare klart å holde dette gående så hadde det vært supert, men erfaringene sier at idyllen er over allered ei morgen, til nøden onsdag. Hehe!

Ha en super start på uken:)

Smiiiiil Maren

7 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg