Helgekos!

I går hadde jeg en helt fantastisk fin kveld. Gårdagens arbeidsdag varte i hele 11 timer, og jeg hadde mest lyst å bare dra meg selv hjem i seng etter endt arbeidsdag, men jeg hadde en avtale og måtte pent ta meg sammen. Sliten, iskald og sulten som en ulv karret jeg meg avgårde på besøk. Jeg må ha vært litt av et syn når jeg kom frem, blåfrossen og tom for energi. Jeg hoppet rett inn i dusjen, og det hjalp så utrolig godt på en frossen kropp, på med myke deilige koseklær. Er det ikke fantastisk med venner du føler deg så komfortabel med at du kan komme som et lite vrak og låne både varm dusj og klær? *smile* Jeg fikk servert ferdig mat, god drikke og på skjermen var det finalen av Norske tallenter. Komplett lykke spør du meg. Ikke nok med det, jeg fikk også hjemmelaget dessert helt i min stil. Det er så deilig med gode venner, som kjenner deg så godt at de vet akkurat hva du liker og hva du trenger etter en lang dag. Desserten var en diger, og da mener jeg virkelig diger bolle med all mulig slags frukt, servert med vanilje kesam til. Resten av kvelden satt vi krøllet oppi sofaen, koselig prat, god drikke og herlig stemning. En perfekt fredagskveld i mine øyne.


I dag er en ny arbeidsdag, og jeg er allerede på plass på jobb. I og med at jeg skal tilbringe hele denne dagen innendørs så valgte jeg å starte dagen med en frisk tur ute i kulden før jobb. Jeg kledde godt på meg med ull fra topp til tå, god musikk på ørene og ut i mørket med meg. Gatene lå folketomme og jeg traff nesten ikke mennesker. Det er noe spesielt godt med å gå ute slik helt alene, kun med musikken og tankene. Det kalde luften gjorde at jeg våknet ordentlig, og fikk en frisk og god start på dagen. 


Dagens frokost med knekkebrød med avokado og skinke, makrell i tomat, egg med majones og til slutt et par med sukkerfritt syltetøy som en liten dessert. Det er så godt med knekkebrød, men jeg må hvertfall ha 7-8 stykker før jeg blir mett av dem. I dag ble det Ryvita sesame knekkebrød, de så salte og gode. Mmmmm 🙂 Disse blir også med som niste på jobb, med kokte egg og en boks makrell i tomat. Jeg har også med meg frukt og en boks cottage cheese. Uten mat og drikke – duger helten ikke!!


Nå er det jobb frem til kl 19, før det bærer videre på julebord med herlige kolleger!

 

Hva er dine lørdagsplaner??

Smiiil Maren

8 kommentarer
    1. I disse travle førjulstider må vi huske å legge inn “sofakvelder” og tid til
      å gjøre “ingenting”

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg