Lørdagsjobbing og proteinkaffe

Endelig er det helg, og det er deilig uansett om man har fri eller ikke. Jeg jobber denne lørdagen, men ingen grunn til å klage av den grunn. I dag startet jeg ikke på jobb før klokken ti, og det gjorde at jeg kunne nyte en deilig sjokoladekaffe i sofaen før jobb. Jeg har overlesset instagram med bilder av mine herlige protein-sjokoladekaffe hele uken, og flere av dere har etterspurt oppskriften. Den skal dere selvfølgelig få.

 Til et stort glass trenger du:

  • 20g proteinpulver (jeg bruker melkesjokoladesmak)
  • En shot espresso (på trøtte dager bruker jeg gjerne dobbel)
  • Litt kokende vann

 

Lag shaken ferdig først ved å blande proteinpulveret med litt vann i en shaker. Pass på å kun ha litt vann i den, da en konsentrert smak er ønskelig. Rist godt for å unngå klumper. Så lager du en espressoshot i et stort glass (jeg bruker min herlige nespressomaskin, du kan også bare ta vanlig sterk kaffe og fylle ca halve glasset) så heller du shaken over, og tilsetter litt kokende vann helt til slutt slik at glasset fylles opp. Så enkelt, og så godt! Jeg bruker også ofte et par dråper stevia cinnamon og Stevia Vanilla Creme for ekstra søt og god smak.

Etter jobb var planen en det en liten treningsøkt fine Sofie, men grunnet enormt stølhet venter jeg med den til i morgen! Jeg satser på at en hyggekveld med masse godt mat og drikke, sammen med favorittjentene mine gir masse overskudd til en superøkt i morgen.

Nyt lørdagen hjerter!

Smiiiil Maren

19 kommentarer
    1. Deilig med en rolig start på lørdagen! Tror du at du kan ha en liten minitour i leiligheten din, med bilder osv? Med mindre det blir for privat da 🙂 Er nysgjerrig haha! Håper du får en fin dag!

    2. I dag prøvde jeg prottis-kaffe-shaken jeg også 🙂 men med vaniljeprotein :)) ble absolutt nydelig!! Takk for inspo søteste du:)

    3. Hei! Jeg sliter mye med dårlig samvittighet etter jeg har spist noe som jeg egentlig ikke bør. ELSKER trening og er veldig opptatt av kost, som deg. Men selv på min “spisedag” får jeg dårlig samvittighet. HJELP. Får ikke du det når du spiser godteri? føler jeg alltid MÅ spise sunt. Livredd for å legge på meg.

    4. Jeg vil bare takke deg for den utrolige motivasjonen du gir meg så ofte! Du er en skikkelig god inspirasjon for mange, og virker veldig engasjert i det du driver med:-) Stå på videre!
      Klem

    5. Hei! Jeg leser bloggen din innimellom, og finner mye inspirasjon hos deg. Du virker som en oppegående jente som er flink til å ta til deg kunnskap. Jeg klarer derfor ikke lure på hvorfor du ikke har valgt ett annet yrke enn PT? Jeg forstår du har en lidenskap for trening osv osv, men det er jo mange som har det som dyrker det på “fritiden”? PT er vel ett relativt lavtlønnet ykre (nå høres jeg sikkert helt forferdelig ut). Når jeg var yngre ønsket jeg å bli PT selv, men jeg slo det fra meg etterhvert som jeg ble eldre. jeg lurer derfor på om det noenganger plager deg at du “bare” har en PT utdannelse, når du helt sikker er i stand til så mye mer? Hilsen ei som syntes du er flink altså (dette er ikke kritikk, bare noen tanker).

    6. Veldig inspirerende og bra blogg:-) lurer på hvor du har kjøpt bildet med teksten a true love story never ends?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg