Ny favorittsalat!

Jeg er rimelig ensformig i matveien, og holder meg til mine gode gamle favoritter! Nå har jeg likevel klart å finne meg en ny favoritt på salatfronten, og denne er virkelig en vinner. Jeg ble introdusert for denne av en kompis, og med noen små endringer så ble den helt fantastisk. Det er en krepsesalat, med masse digg i! Det som er så fint med salat er at du kan putte oppi akkurat det du selv liker av godsaker, og endre proteinkilden din etter hva du er fysen på akkurat den dagen. Proteinkilden i denne salaten er som sagt kreps, og du kan gjerne legge til både reker, egg og røketlaks også!

Min krepsesalat inneholder:

  • Krepsehaler
  • Isbergsalat, rucola (eller ferdig salatmix pose, som på bildet)
  • Agurk
  • Purreløk
  • Avokado
  • Tomat
  • Mais
  • Dijon sennep og Walden farms honey dijon dressing
  • Salt, pepper

 

Sennep, salt, pepper og Honey dijon dressingen i kombinasjon med de salte krepsehalene gir en magisk smak! Jeg har laget denne salaten en to, tre ganger og funnet ut at jeg synes den blir aller best når jeg har egg, reker og røketlaks også med!

Jeg anbefaler dere å ta et lite steg ut av kyllingsalat-komforsonen, og teste ut denne varianten. Dijonsennep finner du på vanlig matbutikk, og Walden Farms dressingen finner du HER.

I dag nyter jeg en treningsfri søndag, med cafekos og hygge med gode venner! Håper dere får en herlig søndag!

 

Smiil M

10 kommentarer

Siste innlegg